Dette fortjener ingen !!

Liker det ikke

Helt siden jeg var ungdom har jeg hatet alkohol i mengder på julaften, ikke at jeg selv har opplevd det, for det har jeg aldri gjort <3 Men jeg vet det er mange som opplever det. Jeg kan ikke tenke meg noe verre enn å sitte sammen med familien på denne spesielle dagen med en mamma eller pappa som er drita rett og slett 🙁 Det fortjener ingen, og barn legger merke til og bryr seg mer enn man tror. Man må selv ta på seg ansvaret hvis man ødelegger gode minner som barna SKAL sitte igjen med fra julaften, og de beste er ikke de som involverer at foreldrene var fulle! De setter seg vondt i hjerte <3

Leste engang en historie ang dette i et ukeblad, der fortalte Mammaen til en jente på 10 år hva hennes tanker var i ettertid av hennes alkoholmisbruk. Hun brydde seg ikke om julen, eller pynting av hjemmet eller å bake pepperkaker med barna. Eneste hun tenkte på var å få kjøpt inn alkohol til kvelden, det datteren hennes fryktet mest . For selv om hun trodde hun var flink til å gjemme flaskene og drikke i skjul , så visste datteren alt. Ribbebiter fra Meny på bordet og poteter som hennes datter måtte lage var det som ble servert, for hun var stort sett sliten etter fylla lille julaften… Kjenner jeg blir kvalm av å tenke på det !!! 

Bilde lånt fra lommelegen.no

Mitt budskap med dette er at man tenker seg om litt på Julaften før man tar det ekstra glasset som får deg til å tippe over grensen til å bli full.. Spesielt hvis du har barn du skal ta vare på, de har ikke godt av det og blir sittende med dårlige minner fra en kveld alle barn elsker <3 Vær fornuftig !

DETTE FORTJENER INGEN !! 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg