Jeg fikk en svær kasse

Da jeg var ung så ville jeg som så mange andre prøve forskjellige aktiviteter på fritiden, jeg gikk på fiolin kurs, turn, dansing og piano. Jeg begynte i skolekorps fordi jeg ville spille tverrfløyte som min kule søster, hun spilte til og med på mini fløyte, det hadde jeg lyst til også. Ikke visste jeg at man ikke bare kunne velge, man måtte passe til det instrumentet man skulle spille, så da måtte man på prøve for å finne riktig instrument. Jeg fikk prøve forskjellige typer, blant annet tverrfløyte 😊 😊, og jeg var svært så fornøyd når jeg gikk derfra. Den passa perfekt til meg følte jeg, så da var det bare å glede seg til øvelse da😊

Da jeg kom på første øvelse var jeg spent, men da jeg fikk utlevert det jeg trodde skulle være en liten og nett eske, fikk jeg en svær kasse.  Så klart, jeg passa best til saxofon jeg ! Så da ble jeg skikkelig skuffa, ehh, det var ikke akkurat DET min plan var, jeg ville spille fløyte, men neida.. SAXOFON!! :-/ Det var skikkelig nedtur,vanskelig var det også, så jeg klagde litt, og det hjalp..jeg skulle få prøve et nytt instrument.. Krysset fingrene og der kom den, en mindre eske ….klarinett??? Ingen av instrumentene var det noe galt med sånn sett, men jeg ville ha FLØYTE..så korps var ikke noe for meg, var med på et par øvelser og lærte meg et par noter, så slutta jeg !

 

Tenkte en liten tanke på at jeg kanskje kunne bli sånn duskbærer, de var jo så elegante der de gikk foran korpset. Med høye knær, en hånd på hoften og en med dusk i hånda. Og marsjerte i takt med musikken og det er så fint 😊 men tenkte meg om og fant ut at, siden saxofon passa så fint til meg, så kom jeg sikkert til å bli den med skinnreimer som bar det svære flagget i midten av duskbærerne ! Jeg lot korps være korps så sang jeg videre i koret i stedet, der skinte jeg som ei stjerne ☆

                                        Ha en god 1.advent 

#ikkeformeg #nyblogger #kor #synge 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg