Åndenes makt

Ut i natten

En natt for mange år siden lå vi i campingvogn på Trysil. På natten våknet jeg, og måtte på do. Jeg MÅTTE gå opp til sanitæranlegget som lå 200 meter unna og på veien var det et lekeområde. Jeg var fra før ganske overbevist om at skikkelser og opplevelser som IKKE burde/skulle/kunne skje kun var en illusjon. Men natt er natt og det var mørkt!

Husken svingte kun for meg

Jeg så på husken og tenkte, herregud, tenk hvis den hadde begynt å svinge. Nervøs som jeg var stirret jeg på husken og tenkte «tenk hvis» helt til jeg så den begynte å svinge. Skjønte at det var kun i mine øyne dette skjedde. Så fort jeg «snappet» ut av den tanken igjen, hang husken helt rolig. KUN en illusjon.

Hunden nektet

Noen år senere flyttet jeg inn i en 2 mannsbolig, og fra første dag der følte jeg meg trygg og fornøyd. Bortsett fra at hunden roet seg aldri, en dag nektet han å gå inn etter en gåtur, han stirret i taket og var rar. Da ringte jeg en venninne som måtte komme og sjekke huset før jeg gikk inn (torde ikke det sjøl da).

Ingen var i huset, men huset var ikke tomt

Når kvelden kom og jeg gikk å la meg, lå jeg å så på tv. Plutselig hørte jeg en lyd i gangen, og kikket ut, der i døråpningen sto det en smilende mann og røyket. Illusjon igjen tenkte jeg og så bort, men da jeg igjen kikket bort mot døren sto han fortsatt der. Klar og tydelig som om han var virkelig, Så blåser han røyk mot meg, og røyklukten slo meg i ansiktet. Samtidig ble han borte, og jeg satt igjen med en stressa men uredd følelse.

*Dette var ikke siste gangen jeg opplevde slike ting, det skjer ikke ofte, men her i huset er man aldri alene*

Bilder tatt fra Pinterest.com

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg