Å ha henne der var viktig for meg

«Jeg husker det som om det var i går, den følelsen jeg fikk da jeg satte mine bein i skolegården for aller første gang. Det var første dagen på noe jeg alltid kommer til å huske som den beste tiden i mitt ungdoms liv»

Vi flyttet

Linda og jeg bestemte oss for å dra på folkehøyskole da vi var 15 år. Vi pakket og flyttet til Fredrikstad. Jeg var så glad for at vi gjorde det sammen, det ble liksom så mye lettere den aller første dagen og selvtilliten var sterkere med en støttespiller ved min side.

Første dagen

Vi fikk rom 108, rett ved inngangen, med vindu ut mot skolegården. Der ble vi stående å kikke på elever som kom, en etter en. Det var så spennende, jeg kikket på dem og tenkte: «Hmmm, hun var pen, så langt hår, han var høy, oi hun var rar, hun var ikke så pen, kjekk fyr, søt jente, merkelig type og fy, han var pen han»

Slik var rommet vårt… 

Fikk nye venner

Vi fikk kommet oss til rette på rommet våre og ettersom dagene gikk begynte det å danne seg vennegjenger. Alle kom godt overens på internatet, men noen klikket bedre enn andre. Vår vennegjeng var en herlig gjeng. Jeg fikk mange nye venner, og vi gjorde mye sprell.

Sterke følelser

Hele året var en drøm, vi var på turer, på sangturneer (gikk musikklinja), vi sneik oss ut på nettene, gjorde litt ugang, og vi fikk kjeft. Lærerne ringte hjem og sladra, men det var liksom greit, foreldrene våre var jo langt unna tiiihiiii. Men så kom siste skoledag, herregud så forferdelig det var, jeg gråt i en uke etterpå, og det å ta farvel med alle var så tungt 😭

1 år var ikke nok

Vi var en gjeng som bestemte oss for at vi ville ikke slutte der, vi ville ha ett år til sammen på denne skolen. Det var et bra år, fikk masse nye venner da også, men det ble ikke slik som første året var. Men absolutt verdt det 🙏

U&ME

Minner

Jeg har så mange minner fra denne tiden, som jeg har i hjertet mitt, og jeg er så glad for at jeg tok valget og begynte på Haugetun Folkehøyskole

Ha en minnerik dag, søndagsklem fra meg ❤

2 kommentarer
    1. Sigarettpakker på veggene 😂😂😂 det hadde ikke jeg, men sånn ellers minnet dette mye om mitt første år på videregående, bodde også på internatskole, men holdt med et år da.. et bra år, men samtidig ikke. Viktig å ta vare på de gode minnene 😊

      1. Alt var på veggene den gang hehe. For noen er et år nok, det kunne kanskje vært det for min del også, men. Blanda opplevelser? Ja minner er viktige å ta vare på <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg