Hva er problemet egentlig?

«Har du noen gang tenkt over hvordan du sier ting? Hvordan du uttaler deg og hvilket tonefall du har?»

Rart nok så har en setning med samme ordene +- store forskjeller, spørs helt hvordan det sies. Jeg kjenner at dette er irriterende, da Rune noen ganger svarer meg på en måte jeg oppfatter som om at han er irritert for at jeg i det hele tatt spør.

Men når jeg da tar det opp med han, så var han overhodet ikke irritert, hmm rart. Tonefallet tilsier det, så jeg skjønner ikke helt. Hvorfor kan han ikke bare svare hyggelig hvis han ikke er irritert. For alle kan ha dårlige dager og det er greit, men.. 😱🙏

Eks: Rune skulle ta julelysene av verandaen ute (ja, jeg kunne gjort det selv, men han sa han skulle🤞). Så spurte jeg han her om dagen: «Skulle du ta ned lysa du?», på en hyggelig måte. Han svarte: «Er dagen ferdig eller??» For meg så er det et irritert svar, han kunne bare sagt: «dagen er jo ikke ferdig enda» Kanskje man burde tenke litt på HVORDAN man svarer noen ganger, det er nok lurt

Er dette kanskje en mannfolk ting, eller er vi jenter ømfintlige? 🙈

Klem fra «fornærmet» Lene 😖

#irritert #hvorforspørdusåmye #hyggelig #tonefall #tenkoverdet #ømfintlig #mannfolk 

10 kommentarer
    1. Kjæresten min sier jeg er alt for hårsår, å at jeg bare må tåle det. Han er ikke sint, er bare slik han svarer. Men hvorfor tar alt så laaaaaang tid når menn skal gjøre noe???

    2. Vet dere hvorfor kvinner er så labile i humøret når vi er premenstruelle? Nei? Sint riktig svar : fordi det bare ER sånn!!! Tuller litt men tror egentlig kanskje at vi kvinner meg selv inkludert er litt hårsåre og har en tendens til å overtolke ting negativt pga sånne små nyanser i hummør og språk hos mennene selv om de egentlig ikke la noe i d eller tenkte seg om. Vi gjør sikkert d samme selv uten å tenke over d uten at menn klager og spør så mye av den grunn. Tror nesten de har blitt litt hardhudet og at de på sin side bare tenker at sånn er kvinner med mye gnål og med to sett lepper som gjør at vi skravler og maser kontinuerlig. Vi får gi gutta litt fred innimellom og gi de en sjans til å områ seg selv når de ikke snur seg rundt og gjør d vi venter øyeblikkelig for jeg tror de hater at vi maser så snu d rundt: kjipt med ditt mas. Litt irritert når han jo skulle gjøre d litt senere men orker ikke krangle og diskutere mer rundt det så bare “neida ikke irritert. Bare skriv et blogginnlegg du så blir d nå fred den stunda” :-)))

    3. Anita (moden dame som ikke ser: ja vi kan nok kanskje være litt hårsåre til tider.. men uansett fred i denne stua her 🙂 har tilgode å krangle, bare små irritasjoner innimellom 🙂

    4. Jeg tenker du er heldig om du har en snill mann ved din side som er glad i deg og ikke en sånn drittsekk d er alt for mange av. Men the good guys er nå likevel menn og jeg tror vi kvinner må ta litt selvkritikk for hvordan vi i all vår verbalitet hårsårhet med innvendinger og analyser av d meste med en stygg hang til å ha behov for å snakke om d meste og stresse utålmodig i vei og ta på vei og gjøre et nummer ut av den minste ting kan drive menn litt til vanvidd så de trekker seg litt inn i hulen og bare sier ha og ja med et ønske om at vi bare kunne stresse ned og være litt mer laid back and easy going. Enkelte ganger har jeg selv overreagert og lagd utilbørlig drama og tenkt tanken at diagnosen kvinnelig hysteri aldri burde vært avskaffet. Tenk at mannen din elsker deg og gjør så godt han kan også for å bevare freden i forholdet. Hvordan ville dialogen gått videre om han hadde sagt at han syns maset var irriterende og ikke kunne forstå hvorfor det stod så om livet å ta ned lysene som for hans del kunne hengt til påske men som jeg nå regner med han har tatt ned etter fruens ønske. Kunne d blitt opphav til konflikt og krangel? Jeg beundrer min salig avdøde gamle onkel. Han var snill om han var litt grisete og ikke den mest huslige men elsket sin hustru som på sin side av sin mor ble ansett “født med vaskefilla i neven” når hun i hormonell overgangsmodus kom med akutte utbrudd så vaskefilla smeiset rundt ørene på grunn av en slik bagatell at han mistet litt aske på gulvet ved kjøkkenbordet der vi alle tre satt og røykte og drakk kaffe uten at han sa et ord og bare satt der like glad med stoisk ro vel fornøyd med sin temperamentsfulle kvinne. Vi får gi dem litt og se ting fra deres side også 🙂

    5. Ja jeg har en snill mann, som jeg faktisk aldri maser på 🙂 Vi har husfred, og krangler aldri. Sto absolutt ikke om livet for å få tatt ned de lysene, da hadde jeg gjort det selv. Jeg sier egentlig bare at man (alle) kan svare i en hyggelig tone når stemningen er hyggelig, det er du vel enig i ?

    6. Jeg forstår ditt synspunkt Lene, det er irriterende når han ikke klarer å ta seg sammen. Men jeg er en mann og jeg vet hvorfor vi menn oppfører oss på denne måten. Vi er veldig enkle skapninger som ikke kan se hele bilde. Dere kvinner er mye flinkere til å lese andre mennesker. Men jeg tror at du ikke trenger å mase på Rune. Du kan vente til neste dag før du må mase på han.

    7. Herman: Han er en flink og handy mann 🙂 så behøver aldri å mase,men spør man hyggelig så er det hyggelig m en fin tone i svaret 🙂 det syns sikkert dere gutta å 🙂

    8. Mmmm fort gjort det der å svare litt skarpt noen ganger, men ja, vi kan nok være litt hårsåre også 🙈🙈🙈vi damer. Vi legger nok litt mer i tonefall og kroppsspråket enn det menn gjør tror jeg 🙄😝

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg