Du er verdifull..

Frost på trærne

 

I dag når jeg våknet kjente jeg den kalde lufta som kom inn fra vinduet inne på soverommet, det luktet liksom vinter på en måte. Følte meg egentlig i veldig godt humør når jeg sto opp, ikke at jeg er så ofte på dårlig humør, men noen dager er bedre enn andre og slik er det vel for alle. Åpnet rullegardina og ute var det frost på trærne, det er så fint syns jeg  🙂 det er vinter det , mangler bare snøen, men den kommer vel 🙂 Mine gjøremål for dagen skal foregå inne så da er det greit at det er kaldt ute 🙂 Men først så må jeg på tur med bikkja, selv om at han egentlig ikke vil, og jeg var litt enig med han i dag, ville ikke jeg heller 🙂 Men må man så må man <3 

Dobbeltmoral

I det siste har jeg tenkt mye på hvor mye innflytelse man egentlig har på barn. En ting som alltid har vært et viktig tema å snakke om for oss her hjemme sammen med barna er mobbing. At det er feil å si stygge ting til hverandre og til andre,og at det er viktig å ta vare på alle rundt seg og ikke la noen være utenfor. Dette har de veldig forståelse for og de er veldig flinke til å inkludere alle <3 Jeg personlig er veldig flink til å kommentere tv program angående det som er “feil” på det dem gjør, sier o.l . Det er jo helt feil, man skal lære barna om at mobbing og snakke stygt om andre er feil, men tenker ikke over det når man selv gjør det foran dem. For vi er flinke til å kommentere hvor dumme, teite irriterende og falske folk på tv kan være… herregud, det er jo så feil, og jeg merket det ikke selv engang før det ble kommentert :-/ Så kanskje det er lurt å tenke litt over hva man selv sier før man skal lære andre hva som er rett og galt 🙂 Bilde lånt fra ung.no

Fredagsbesøk 

I dag fikk jeg besøk av ei god venninne og vi ble sittende å snakke om alt mulig, blant annet det å sette pris på folk, på menneskene rundt oss og hvor mye det betyr å føle at man er verdt noe for andre.. Mitt motto er og har alltid vært : “Vær mot andre slik du vil andre skal være mot deg” da kommer man langt 🙂 Etter noen kaffekopper og noen interessante samtaleemner så skulle hun gå og da sa hun noe til meg som satte seg dypt i hjerte mitt på en varm og god måte, du skal vite en ting sa hun, “DU er verdifull….. for meg” <3 

 

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg