Den fryktede utedoen…

Vi har et vennepar som har ei hytte med stor brygge, båt og fin ute plass. Der har vi vært på besøk der noen ganger, og det er så utrolig fint der 🙂

 

I sommer var det jo et fantastisk fint vær og vi dro på tur dit, hadde fri og hele dagen foran oss til å være der med dem. Vi grilla, bada og kosa oss masse <3 Jeg var “redd” de skulle spørre om vi ville overnatte, noe jeg vet de hadde satt pris på. Og er jo like kjipt å si nei hver gang, men de vet godt at det ikke skjer…. foreløpig :-/ Det er jo så koselig å være sammen med dem, og plassen er magisk, men så dukker skrekken av alle skrekker opp.. dobesøk på natta!!!

Problemet er bare at det er utedo der, og det går helt bra på dagtid. Men når mørket faller på da syns jeg det er greit å avslutte og reise hjem! Normalt sett skal ikke det være et problem, det er en do liksom, man er ikke der inne hele tiden. Men for meg er det et problem, jeg ser for meg de verste scener. At det kommer en elg utenfor døra, edderkopper, biller og hoggormer som angriper meg nedenfra. Altså ja,  jeg er en ekspert på å svartmale, og tenke hva som KAN skje i stedet for å fokusere på det faktum at det aldri har skjedd noen andre og kommer sikkert ikke til å skje meg heller så klart😨

Så på grunn av den dumme redselen min så går jeg glipp av å overnatte der, kose oss utover natten og bare ha det avslappet og godt. Men er ikke bare bare heller, for det er ikke noe som bare plutselig går over tydeligvis, var visst slik da jeg var liten også. Vet at slike ting kan bli bedre ved å møte frykten, men det betyr jo at jeg må være der på natten og faktisk bruke den fryktede utedoen som faktisk er veldig koselig innredet…….nei det har jeg jammen meg ikke tid til…… Syns det er skikkelig unødvendig at en slik ting skal setter stopper for å bli en dag ekstra og få enda en herlig dag, men Shit happends 🙂

-Lene-

#hyttetur  #venner  #fobier  #dagstur

 

 

 

 

11 kommentarer
    1. Gøy å lese Lene, jeg skjønner deg, helt seriøst. Men jeg kommer aldri til å slutte å “mase” litt altså 😉🙃.

    2. Uff, utedo er aldri kult. Selv klarer jeg det helt fint, men skjønner litt av det du beskriver 😉 Kanskje du må grave et hull i jorda ute i skogen, gå på do der for så å tette hullet igjen? Kanskje det hjelper 😉

    3. Har aldri hørt at det ikke går bra. Men det hjelper nok fint lite å overstyre hjernen vår. Jeg har sprøyteskrekk og har blitt stukket ufattelig mye det siste halve året. Har prøvd å fortelle meg selv at det ikke er farlig. Men er like skummelt hver bidige gang. Klarer ikkelure meg selv gitt. Masse lykke til med utedobesøket på natterstid 😉 Man må nok bare selv finne ut av det.

    4. vivianutenfilter: ja det er rart med det når man først ikke tør/liker eller vil… takk så mye, en dag så går det … kaanskje 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg