Skjer dette bare meg?

God søndags morgen 😊

Altså.. er det bare meg som er flink til å slutte med ting, forandre ting og planlegge ting NÅR jeg har lagt meg? Jeg er så flink med alt da, når jeg ligger i senga og tenker før jeg skal sove. Tankene mine om morgendagen er jo bare så fornuftige. Da skal jeg begynne å trene, slutte å drikke brus, lese en bok, koke meg en kopp ordentlig kaffe isteden for iskaffe «ønsker å like kokt kaffe» og det første jeg skal gjøre når jeg står opp er å gå en lang tur med Sheriff (min chihuahua).

Så står jeg opp, Sheriff ligger godt, sover dypt, kan jo ikke vekke han! «jo det kan jeg, men vil ikke» venter til han våkner selv. Iskaffen står iskald i kjøleskapet og frister «Hadde hjulpet om den ikke sto der ja», kaffe lukter fortsatt godt, men smaker æsj «den havner bare i vasken!» Treninga er heller ikke så viktig lenger, den er «glemt». Fader altså, det er så lett å glemme fornuften i tankene fra sengen kvelden før «selv om jeg husker alt veldig godt i dette øyeblikk»

Kanskje det virker bedre om jeg sier det høyt? Problemet er bare at hvis jeg sier det høyt så vet Rune at jeg tenker sånn og DA kan det bli slitsomt hvis han skal «bry» seg (DET trenger jeg ikke). Jeg vet at jeg er en ekspert på å utsette ting, tenker at dette kan jeg gjøre i morgen. Men så lenge det er bare jeg som vet det så skader det jo ingen ..Nok en unnskyldning ..jeg vet jeg legger meg med ny tanke (ganske lik) når kvelden kommer .

Nå tenker jeg etter nyttår så skal jeg forandre på ting jeg vil forandre på midt på dagen, for da kan jeg ta tak i det med en gang. Det er det som er fornuftig! Og mens jeg skriver denne setningen så ser jeg at allerede her har jeg en STOR feil i det hele. Etter nyttår ?? hmmm ja der kan dere se er ikke så lett å forandre på kjente tanker 😊

Skjer dette bare meg eller?

Klem fra meg

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg