Løper for livet i frykt..

Når smellene oppi lufta IKKE er raketter, men bomber fra fly som suser over hodene til besteforeldre, barn, barnebarn og bittesmå babyer i krigsherjede land. Jeg ble stående å tenke på det når alle rakettene ble sendt opp i går, alle smellene, de fine fargene. Jubelen fra både store og små, gleden i øynene til barna. Når det ble for høye smell så holdt de for ørene sine, men smilet var der. 

//bilde lånt fra pinterest.com

«Herregud så godt vi har det her i vårt trygge land», tenkte jeg. Så et øyeblikk for meg de som må løpe for livet, og gjemme seg når de hører slike lyder, fordi de er redd for å dø. Fytti rakkern, det må rett og slett være jævlig. Eller de som faktisk har kommet seg vekk fra slike opplevelser. Nyttårsaften må jo være et helvete for dem. Et helvete for dem og årets høydepunkt for oss, kontrastene er store.  

Men for oss som er så heldige at vi har mulighet til å kose oss på slike kvelder, noe jeg setter utrolig stor pris på, så hadde vi en fin kveld, god mat og godt selskap, og er nå klar for å ta tak i 2019. Det håper jeg du også er og GODT NYTTÅR 🙂

Nyttårsklem fra meg

 

 

Follow my blog with Bloglovin

#livet #gleden #sorgen #redselen #kontraster #norge #newyear #2019

 

6 kommentarer

Siste innlegg