Vent til du vet hva du gjør!

«Alt gikk rundt og det var en følelse som ikke var så god, hadde jo aldri kjent det før. Men«alle»andre skulle drikke så da ville vi det også»

Nå skal jeg fortelle om første gangen jeg drakk alkohol, selv om at det er kveld jeg egentlig vil glemme.

Det var da jeg var 15 år, vi fikk tak i noe hjemmebrent og kjøpte cola på glassflaske til blandevann. Vi (en venninne og jeg) hadde hørt at det var lurt å blande 50/50, så da helte vi ut godt over halve colaen og tok resten med sprit.

Smakte jo hoppetau, men ned skulle det, og vi tenkte at vi drikker det fort sånn at det er ute av kroppen før vi kom hjem. For da ville det ikke bli merka. Eh, hvor feil kan man ta. Vi satt barnevakt først, men når foreldrene kom hjem, gikk vi. Vi skulle på Nanset disko (alkoholfritt arrangement). Men allerede på Torstrand begynte vi å spy, men fortsatte å drikke (vettet var ikke der).

Så vi gikk, drakk og spydde om hverandre (fytti granskauen)..men til slutt kom vi oss opp til et skihopp som lå på et jorde. Vi fant ut at på toppen der kunne vi sitte og drikke resten i flaskene våre. Smaaart!! Da vi gikk derfra kjente vi virkelig virkningen, herregud, vi sleit med å gå. Men på disko skulle vi, vi tenkte: «Ingen som merker det, vi har jo tyggis» Innenfor døra fant jeg do, og der lå jeg på gulvet, syk som fy!

Vaktene ringte mamma som da måtte komme og hente meg, men i mellomtia hadde jeg blitt bedre og fikk sneket meg opp på diskoteket. Plutselig hører jeg over høytaleren (musikken ble da dempet): «Lene Elisabeth, din mamma er her for å hente deg»x3 Fy flate, det var ikke lite flaut, og jeg gruet meg skikkelig for å gå ut til henne. Vel hjemme og antall ord fra mamma senere fortsatte jeg å være syk. Så jeg anbefaler på det sterkeste og IKKE DRIKKE før du vet hva du gjør, det kan faktisk være farlig. Og dette var absolutt ikke verdt det, FY A MEG!!!

Klem fra Lene

2 kommentarer
    1. Hihihi…. bra man bare er ung en gang. Og ja….vent med drikke å andre rusmidler til man faktisk er gammel nok til å ta konsekvensene 🙈🤪

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg