Var jeg for streng?

«Hva er liksom innafor når det kommer til barneoppdragelse? Er det feil å være litt streng, ha rutiner og bli respektert?»

Da Daniel var liten så bestemte jeg meg for å starte tidlig med soverutiner, så han skulle bli vant med at når klokka ble 20.00 så var det natta. Jeg vet at mange syns jeg var litt «streng» med han, men jeg var ikke enig. Det eneste jeg gjorde var jo å gi han en riktig døgnrytme.

Etter hvert så fikk jeg jo igjen for å være strukturert, ved at han hver kveld sovna kl.20.00 og jeg fikk resten av kvelden for meg selv. Kunne jo se både 1 og 2 filmer uten avbrekk. Og det var luksus, jeg vet det var mange som misunte meg den tiden hehehe. Jeg var kanskje litt for bestemt i den tiden, skulle til slutt legge han kl 20 UANSETT hvor jeg var 🙈 Uff, men det ble en rutine for meg også dette. Og jeg angrer ikke på det. 😊

Det er viktig for meg som mamma og vite at jeg blir respektert av mitt barn, og at han vet det er jeg som bestemmer. Det samme gjelder for mine 3 stebarn. De er alle litt bortskjemt uansett, blir jo sjarmert av de store brune øynene. Vi er alle kjærlige, gode mammaer med og uten rutiner og regler. Alle gjør jo som de syns er best, for meg så funket dette perfekt. 🥰

Klem fra Lene 😘

#mamma #stemamma #rutiner #struktur #voksentid #oppdragelse

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg