2 dager og vi har et helt nytt rom.

Jeg vurderte lenge (2-3 dager) om jeg skulle male soverommet eller ikke. Jeg har en tendens til å vurdere en ting i max 2 dager før jeg setter til verks. Skal det gjøres så er det jo bare å få det gjort tenker jeg. Det var en del maling som bare sto her som ikke skulle til noe spesielt og hver dag når jeg gikk forbi den så kunne jeg høre et svakt rop etter meg. Jeg ga etter og pensler og ruller lå klart så det fristet for mye til å la være.

 

Noen ganger når jeg skal male så føler jeg det nesten som om at jeg skal tatovere malingen på, jeg glemmer litt at det bare er å male over HVIS det skulle bli fiasko. Nå var det snakk om å gå fra hvitt til mørke mørke blått, så det gjorde meg litt usikker. Men, på onsdag satte jeg i gang og kjente at jeg ble komfortabel med fargen med en eneste gang. Det var faktisk beroligende med et mørkere rom og heldigvis syns Rune det også.

 

Jeg skulle jo egentlig bare male en kontrastvegg bak gavlen. Men…….

 

Fargen var så fin og jeg likte det jeg så da jeg nærmet meg ferdig med første strøk. Så da fant jeg ut at det bare var å fortsette med alle veggene og det ble så fint, lunt og det er litt elegant med helt mørkt soverom spør du meg. Jeg har mdf plater på veggene og det verste jeg vet er når man ser at panel er rullet. Så på både først og andre strøk så penslet jeg først i alle fordypninger, så rullet jeg over og så avsluttet jeg med en fordriver.

 

Det er en bred pensel som jeg drar forsiktig over for å få penselstrøk på panelet hvis du ikke visste det. Det tok sin tid, men var virkelig verdt det å gjøre det ordentlig og ikke bare rulle over. Selv om at jeg sliter med å både gå å stå i dag og har brannsår på begge knær så er jeg glad for at jeg ble ferdig i går slik at vi kunne flytte inn dit igjen. 2 dager og vi har et helt nytt rom.

Jeg senket gavlen litt så den ikke var så høy og det ble mye finere synes jeg. Først i dag fikk jeg tatt vekk maskeringstapen fra over tv’n. Den hadde jeg helt glemt!  Det var etter at disse bildene ble tatt, men shit happends og de er borte vekk nå. Jeg fjernet det hvite glassbordet jeg hadde stående under tv’en og plassen virker så mye større foran senga. Det er så lite som skal til for at det blir stor forandring.

 

Sånn for å være helt ærlig så var det Rune som så maskeringstapen, ikke jeg! Jeg hadde sikkert ikke sett den før lista skulle vaskes neste gang jeg. 

 

Ser du planta bak der, den har Rune fiksa, jeg syns det er så hyggelig når han engasjerer seg. Han har fått inn litt jul i planta og det ble så koselig. Men det som er mest koselig er når han gjør slikt bare helt av seg selv og DET gjør meg glad. Her skal vi sove mange gode netter og nå har jeg planer om å ta en malingspause. I går kom endelig gulvet til kjelleren så på mandag kommer snekker’n og begynner å legge det, GLEDER MEG!Ha en fin lørdag alle sammen

anjellie-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

 

 

 

 

2 kommentarer
      1. Takk så mye, ble fort vant til det og trives kjempegodt 😊 ❤️ Takk, litt sminke kan få den gråeste mus til å se litt fresh ut 👏🏻❤️ Store klemmer tilbake 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg