5 stillinger jeg kunne tenkt meg å prøvd..

Det er endel stillinger innen medisin jeg virkelig kunne tenkt meg å prøvd opp igjennom livet, og det er spesielt jobber der hvor man hjelper andre. Jeg har aldri hatt verken mulighet eller styrke til å faktisk å prøve på noe utdannelse innen dette. Ikke hadde jeg bra nok karakterer på skolen til det heller, og jeg hadde nok gått på skole enda om jeg skulle hatt noen av disse stillingene. Hvis jeg hadde gått inn for det så hadde jeg kanskje klart å blitt en sykepleier, men de jobbene jeg skal nevne innen medisin hadde jeg nok aldri taklet, men ville veldig gjerne ha prøvd det likevel.

Ambulanse

Jeg ville ikke vært fører av bilen, men en del av teamet i bilen. Jeg tror at det hadde vært veldig givende og utrolig herlig følelse på dager der de var med på å redde liv. Men jeg tror ikke jeg hadde taklet å blitt med på oppdrag der det var barn var involvert. Der er jeg litt svak, men jeg regner med at man lærer å takle slikt også i utdanningen. Takk gud for våre ambulanser og de som jobber med det.🙏

Kirurg

Tenk så moro det hadde vært å jobbet som nevrokirurg, hjernen fascinerer meg og det hadde vært gøy å fått vært med inn i en hjerne på en operasjon. Tenk så interessant det hadde vært, men jeg får holde meg til Greys anatomy og deres operasjoner, for en en nevrokirurg kunne jeg nok aldri ha blitt. Da hadde jeg kanskje vært ferdigutdannet om noen år. HVIS jeg var heldig.Gynekolog

Gynekologene gjør en kjempeviktig jobb og siden jeg har endometriose så har jeg vært MYE hos dem og er så takknemlig for jobben de gjør. Dette er en også en stilling som hadde vært interessant, men kanskje ikke i lengden.

Jordmor

Hva skulle man gjort uten dem, de er viktige mennesker som er så gode å ha, og en jordmor kunne jeg også godt tenkt meg å prøvd, og dette er vel kanskje en stilling jeg hadde taklet… på gode dager.

Ortoped

Jeg tror ikke det hadde vært så moro med skjelett og muskelsykdommer, men fikse beinbrudd hadde jo vært noe. Men igjen, hadde det kommet en pasient med en arm knekt rett av, så hadde jeg tatt pause. Et fingerbrudd skulle jeg vel klart å fikse, eller.. jeg kunne tatt meg av gipsingen. Men interessant, ja det hadde det vært.Fakta er at jeg tror ikke at jeg hadde hatt ro nok i kroppen til å gå skole så lenge som det kreves for dette yrket, men det er viktige arbeids oppgaver. Og jeg må jo si jeg er veldig glad for at noen tok seg tid til å utdanne seg. 🙏😊

Det er ikke alle yrker som passer for alle. Men har man pågangsmot og er mer enn bare nysgjerrig så går det nok.

i-love-glitter-font

Følg meg gjerne på Instagram og Facebook også ❤

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Fine yrker og viktig med dyktige folk på slike jobber , men ikke noe for meg… Jobba jo i barnehage i “årevis”og av og til måtte jeg bli med på legevakta om noen skulle sy et kutt i panna eller noe slikt..da ble jeg skikkelig uvel og måtte legge meg på en sofa eller noe mens de sydde..hehe.. Ha en fin dag videre <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg