5 tips til hvordan DU kan lage den perfekte overskriften.

Det vanskeligste for meg med min blogg har alltid vært overskrifter. Det er jo den som får deg som ny leser inn på min blogg. Så jeg har opp igjennom tiden siden jeg startet skrevet ned noen tips jeg har kommet over. Har ikke bestandig fulgt dem, men jeg vet de er kjekke tips å ha i bakhodet. Derfor tenkte jeg at jeg skulle dele noen av dem med dere nå.

 

  1. Bruk oddetall i overskriften, det trekker flere lesere enn partall. Eks: 7 tips til din perfekte lørdagskveld.
  2. Bruk max 10 ord i overskriften.
  3. Ikke lur leserne dine, sjansene er store for at de ikke kommer tilbake om overskriften din er falsk.
  4. Bruk ordet hvordan ved spørsmål.. Eks : Hvordan får jeg liv i forholdet igjen? Istedet for : Kan man få liv i forholdet igjen?
  5. Ikke bruk du må eller du skal i overskriften. Eks: “2 ting du må ha i skapet”. skriv heller “3 fantastiske ting til ditt skap”. Jeg for min del hadde vært mer nysgjerrig på overskrift nr 2.

 

Det skal ikke så mye til før man har en overskrift som er spennende, trigger nysgjerrigheten og samtidig inneholder korrekt informasjon. Jeg misliker sterkt å gå inn på et innlegg fordi overskrifter frister meg så finnes det ikke NOE sammenheng mellom overskrift og innhold.

Håper disse små tipsene kom godt med, ha en fin søndag

gessele-font

Følg meg gjerne på Instagram og Facebook også ❤

 

 

6 kommentarer
    1. Fine tips 🙂 Jeg bruker lite det der tall-greiene.. Er ikke SÅ fan av sånne “lister” uansett. Men selv bruker jeg noe fra det jeg har skrevet. Når jeg skriver kommer det noen ganger et slags “ordtak” opp i hodet mitt, eller et uttrykk. Da blir denne noen ganger overskriften 🙂 Og da handler det jo om det jeg skriver om også. Om det TREKKER folk vet jeg ikke 🙂 Ha en fin søndag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg