Å unne andre fremgang og lykke…

“Så utrolig flink du er i jobben du gjør, du skal være stolt av dine prestasjoner” Dette er vel en setning man skulle likt å høre når man har oppnådd noe bra ikke sant? Det er bare det at mange mennesker er så opptatt med å lykkes selv at de ikke unner andre å oppnå bra ting. Det er ille syns jeg da..

Er det så vanskelig å glede seg på andres vegne, eller tenkte flott gjort hvis noen gjør det bra i jobben de utfører? Det virker som at det vanskelig for noen, og jeg skjønner ikke hvorfor man skal prøve å opphøye seg selv ved å snakke ned noen andre! Hva vinner man på det? Ingenting spør du meg….

Jeg har sett mye av dette på sosiale medier, og jeg skjønner ikke. Hvorfor bry seg om hva andre gjør egentlig? For meg så er det viktigst og konsentrere meg om jobben jeg gjør enn å bruke tid på å finne feil hos andre. Jeg gleder meg over andres prestasjoner. Selv om at jeg så klart til tider kan bli litt misunnelig på innlegg som tar helt av hehe. Men det er vel normalt? Betyr ikke at jeg ikke gleder meg på andres vegne for det.

Enhver er sin egen lykkes smed

Ha en god natt folkens 😍

-Lene-

4 kommentarer
    1. Enig med deg! Merket dette veldig godt da jeg startet businessen min. Veldig lite av både støtte og forståelse fra dem nærmeste. Men jeg tror ikke det bare handler om misunnelse, tror også det handler litt om behovet for å beskytte.😊 Selv om det i det store fulle bildet hovedsaklig kan dreies om misunnelse ja 😕

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg