Det kan være slitsomt å ha meg i livet sitt

Jeg vet at jeg er en snill farmor, mamma, stemamma, datter, svigermor, svigerdatter, svigerinne, tante, kjæreste, søster og ikke minst venn. Jeg gjør det meste for dem jeg er glad i og jeg strekker strikken langt for alle jeg bryr meg om. Men når det kommer til ting jeg er redd for, ting som jeg har opplevd angst for før og ting som er langt utenfor min komfortsone så er jeg vanskelig å ha med å gjøre. Spesielt for de som ikke skjønner meg helt, da oppfattes jeg som sta og vanskelig å rikke dessverre. Noe jeg er når jeg beskytter meg selv.

 

Jeg skulle ønske det ikke var slik, jeg skulle så klart ønske jeg hadde null bekymringer og bare var med på alt. Men jeg er ikke slik, og jeg har ikke vært slik så lenge jeg kan huske. Nå i denne covid-19 tiden så har jeg holdt meg mye hjemme, nettopp fordi JEG er redd for å dra med meg smitte hjem. Jeg er selv redd for å bli smittet og vi har både barn og foreldre i risikogruppen. Det gleder meg at smittetallene ikke er verre enn de er, men coronaen er ikke borte, den er fortsatt rundt omkring. Men jeg er mer ute å farter nå enn før og tør å dra på andre butikker enn matbutikken, jeg skal jo til og med til frisøren.

 

Mitt aller største ønske i livet er å bli en bedre versjon av meg selv! 

 

Til daglig så er ikke alt dette noe som plager meg, men når jeg må si nei til ting jeg egentlig vil det er da jeg kjenner hardest på dette. Det er da jeg tenker at jeg ikke er bra nok, det er da jeg tenker at det kan være vanskelig å ha meg i livet sitt. Og det tynger meg for jeg skulle ønske jeg bare hadde en periode der ingenting hindret meg i å gjøre akkurat det jeg vil. Som nemlig er å si JA til det meste jeg blir spurt om. For det meste jeg blir spurt om er faktisk noe jeg kunne tenkt meg å være med på.

 

Det er ikke bare å skjerpe seg, det er ikke bare å snu om tanken. Hvis det var så lett så hadde jeg gjort det for lenge siden. Jeg har troen, jeg gir ikke opp fordi jeg har lyst, jeg vil og jeg skal trene meg opp til å bli den jeg har lyst å være. Om ikke bare for meg selv, så for alle de herlige menneskene jeg har i livet mitt som faktisk godtar meg som den jeg er. Og jeg vet at jeg kan oppleves som en vanskelig person. Men jeg er ikke det, jeg gjør så godt jeg kan både for meg og dere alle ❤

honey-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🙏❤

 

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg