Det nærmer seg

Da er vi i gang med å få bassenget opp å gå. Rune har støvsuget og tømt filter 20-25 ganger tenker jeg, så nå er den verste møkka borte. Alle rør ble byttet i går og forhåpentligvis varer disse lenger enn de gamle vi hadde. Neste steg er å få igang sirkulasjonen. Så skal kjemikalier oppi, algemiddel, sjokk-klor granulat, langtidsklor og flokkingmiddel. Så skal ph verdiene justeres.

 

Det eneste som gjenstår på denne delen nå er å bygge inn bassenget så ikke noen av de hvite veggene synes lenger. Og etter et tips fra ei venninne så tenker vi å isolere det utvendig også før vi bygger rundt det. 

 

Veldig ofte så må vi fylle, tømme, fylle og tømme før vi kan starte med rensing. Alt av rør må være tett og ingen lekkasjer noen plass. Det er endel arbeid med bassenget før det kan taes i bruk, men det er så verdt det. Og vi vil jo ha et så klart og fint vann som mulig. I starten av arbeidet på våren så virker det nesten litt håpløst at det grumsete vannet skal bli perfekt som dette. Men, det skjer hvert år at det blir det.

Nå venter vi bare på varme sommerdager og det gleder vi oss til

honey-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🙏❤

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Åhhhhh….nå ble jeg litt misunnelig altså 😀 Og herlig altså, med en sånn glede i hagen ♥ Kjekt når muligheten er tilstede å ha et lite basseng. Jeg skjønner jo at det er en del arbeid i forkant, så det ville ikke passet for meg, med mindre jeg ikke hadde leid noen til å gjøre dette arbeidet da. Men sånn ellers skulle jeg gjerne hatt et basseng 🙂
      Lurt å isolere litt ja, og så blir det jo lekkert når det blir innbygget.
      Skjønner du gleder deg ja 🙂

      1. Jeg har heldigvis min egen poolboy ❤ Ja masse jobb, men heldigvis så er det ei lita uke med arbeid hver vår og resten er kos. Ja, vi har jo varmepumpe, men kanskje man kunne justert litt på varmegradene hvis det i tillegg er isolert 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg