Det viktigste er å snu en vond tanke til noe godt. KJAPT!

“Hjernen er et merkelig, men utrolig fascinerende organ vi har. Og ofte så forundrer det meg hvilken virkning den har på resten av systemet vårt. Sammenhengen er jo helt klart klar, men tanker kan virkelig sette meg ut noen ganger. Og jeg skjønner ikke helt hvorfor det skjer for det burde jo ikke skje syns jeg.”

 

Blogg

Jeg koser meg kjempemasse med å blogge og kommer heller ikke til å slutte med det. Det er en del av min hverdag og jeg trives med å dele av mitt liv. Men plutselig i går tenkte jeg et lite øyeblikk følgende: «Jeg gjør det ikke bra nok på bloggen min» Den lille setninga som streifet hjernen min satte meg helt ut når jeg skulle skrive.

 

Alt jeg skrev slettet jeg igjen, alt jeg tenkte å skrive ble for dumt i mine øyne, alt gikk i surr og jeg veide hvert eneste ord jeg skrev. Å blogge ble vanskelig, ingenting gikk som det bruker og jeg måtte bare legge den fra meg. Det skremte meg at en liten tanke satte meg så til de grader ut. Det beste i går kveld var bare å lukke pc’en og gjøre noe annet.

 

Hjertet fortsetter å håpe lenge etter at forstanden har begynt å tvile! Det viktigste er å snu en vond tanke til noe godt. KJAPT!

 

Jeg mistet troen på meg selv totalt fordi jeg tvilte på meg selv i ca 3 sekunder. Så hjernen kan spille oss et puss innimellom, det er i hvert fall sikkert. For jeg vet at det jeg skriver er bra nok, det er bra nok for meg i hvert fall og jeg liker det. Mitt liv er godt og det er mitt liv jeg deler, så heldigvis fikk jeg snudd den tanken rimelig fort.

 

I dag er alt greit igjen og jeg skriver som jeg alltid har gjort. Nemlig akkurat det som faller meg inn og det er det jeg trives aller best med. Å tvile på seg selv og føle at det man gjør ikke er bra nok er en utrolig vond følelse som jeg sjeldent føler. Jeg vet jo at jeg skriver om livet, akkurat slik det er! Og mitt liv, det er jo bra ❤

mariposa-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

14 kommentarer
    1. Kjenner meg veldig godt igjen, bare at jeg har vel aldri følt at jeg har vært bra nok. Men jobber stadig med det og det blir bedre for hver dag.
      ❤️👏

    2. Så bra at du fikk snudd tankene. Av og til er jeg slik…vet ikke hva jeg skal skrive. Noen ganger er det mye at det kortsluttet i hjernen min:)
      Ha en fin dag til deg:)

    3. Tror vel svært mange, -om ikke de fleste av oss opplever slike anfall hvor en får for seg at en er komplett ubrukelig med jevne mellomrom. For enkelte, kommer det litt sånn ut av det blå, eller ved at en har en dag hvor ting går litt tråere enn normalt, slik du beskriver her. For mitt vedkommende, trigges ‘selvtillitskrisene’ typisk av en eller annen form for nedgang/set-back. Hva bloggingen angår, kommer anfallene gjerne i kjølvannet av at jeg har en dag med færre sidevisninger og en ditto lavere listeplassering enn hva som har vært for normen å regne i det aktuelle tidsrommet uten at det foreligger noen forklaring (som at jeg ikke har fått blogget/blogget mindre enn vanlig e.l).
      Hvorfor vi er sånn, aner jeg ikke, for om vi ikke hadde hatt noe vettugt å fare med, hadde vi aldri kvalifisert inn på denne plattformen i utgangspunktet 😉

      1. Heldigvis så føler jeg det ikke slik ofte, men det forundrer meg at sånt bare kommer sånn helt plutselig. Er det en dag jeg ikke blogger så har jeg falt ut av lista som regel , så det er jeg heldigvis vant med 🤦‍♀️ Men ja, som du sier så har man ihvertfall kvalifisert seg inn her så det er godt 👏🏻 Alle dager er ikke like, men godt at man snapper ut av det like fort som det kommer ♥️

    4. Jeg har egentlig aldri tvilt på meg selv i forhold til bloggen, selv om jeg aldri kommer særlig høyere på listene enn mellom 60-80. plass enda jeg har blogget i snart 10 år. Men jeg liker å blogge, så det spiller liksom ingen rolle, jeg føler likevel at jeg skriver både morsomt og fengende 😀 Men i andre sammenhenger kan jeg nok tvile litt på meg selv innimellom, men prøver å jage de tankene fort ut 🙂

      1. Bruker ikke å gjøre det jeg heller, men i går bare sånn plutselig så tenkte jeg det. Ble litt sjokkert over det hele, men fikk bort den tanken ganske så kjapt 🙏 Ja det gjør du virkelig, du er så flink og burde så absolutt vært høyere opp ♥️ Men listeplassering er listeplassering, bloggen er moro å drive med 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg