Drikkepress….

“Herregud, bli med da, bare la bilen stå, drikk med meg da, det er så kjedelig at du ikke drikker. Så kjedelig du er…Mange opplever drikkepress, og det er ting jeg ikke syns noe om, og jeg skal ikke si at aldri jeg har gitt uttrykk for at folk er trege for at de ikke drikker. For det har jeg gjort”

Jeg hadde en periode hvis det i det hele tatt kan kalles en periode på ca 8 år hvor jeg festet nesten hver helg. Jeg hadde vært i et langt forhold fra da jeg nylig hadde fylt 19 år. Og jeg fant ut at jeg skulle leve «ungdomstiden» min etter hvert da jeg ble singel, noe jeg var i 8 år. Men det var ikke hver gang mine venner kunne, og da maste jeg.. mye på dem… Og hvis noen sa ja ok, jeg skal bli med så ble jeg så glad. Og når de da kom til meg og sa de skulle kjøre og ikke drikke, da ble jeg ikke fornøyd… Det er for dumt, men jeg husker det var slik dessverre.Jeg vet at jeg drev litt drikkepress da, det var ikke så gøy å feste alene. Men det er jo ikke normalt å ha en slik tanke, det skjønte jeg fort for vi hadde det jo kjempegøy uten de drakk. Folk må jo få gjøre som de vil og man skal ikke drive drikkepress. Og hvem skulle ønske at man var i den edru’es sko dagen derpå tro…den som ler sist ler best..Nå har jeg blitt den som drikker meget sjeldent og får innimellom høre at jeg er treg. Jeg syns det er greit nok å høre fra venner, men når man blir oppfattet eller oppfatter andre som å være en kjedelig person når man er på en fest edru, eller det er andre edrue der, det er jo ikke greit.

Hver person er sin egen herre, det er den og ingen andre som skal bestemme om det skal drikkes eller ei. Sånn er det bare… 😊

signature-fonts

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg