En berg og dalbane av følelser

Frykt, irritasjon, tårer, latter og mye glede. I løpet av hele 2020 så har jeg vært innom alle de følelsene og kanskje flere. For mange har ikke året som har gått vært det aller beste, det har det jo ikke for meg heller. Men selv om det har vært en berg og dalbane av følelser så er det mange gode minner å se tilbake på også.

Frykt

Det startet i januar at vi fikk høre om dette corona viruset. Jeg skal innrømme at jeg var skeptisk til omfanget og som mange andre så på det som litt overdrevent. Jeg skrev dette i et innlegg: «Jeg føler at media lager dette så mye større enn det egentlig er og dette skremmer mennesker. Det er det veldig forståelig at det gjør også. Jeg føler at det sprer med redsel enn det viruset sprer sykdom». Uvitende og tenkte at dette forsvinner fortere enn det har kommet. Så feil kan man ta. Frykten kjente jeg på i mars og det var ikke godt.

Irritasjon

Den frykten er i meg enda, men jeg har lært meg å håndtere den på en bedre måte. Skoler stengte, Norge stengte ned og det var irritasjoner fra alle kanter over dette. Det verste for mange var at de ikke fikk reist på hytta. Det var ikke så lett å forstå alvoret tror jeg. Nå har man i hvert fall en viss kontroll over kommunene og hvor det er verst osv. Det er jo betryggende. Men likevel mange som irriterer seg over stengte utesteder, og mange som bryter karantenen de er ilagt. Men alle kan jo ikke gjøre rett hele tiden.

Tårer

Kjente vel på en ekstra frustrasjon når kjelleren fylte seg med vann i august, det var liksom toppen av kransekaka og det slo meg litt ut. Følte meg rett og slett helt forferdelig noen dager, og visste ikke helt hvilken enda man skulle starte i. Men heldigvis så gikk det 3 måneder så var den oppe og gikk igjen. En utrolig god støtte fra forsikringen vår og det er jeg så takknemlig for.

 

Det er vel brukt å si at man får en ny begynnelse med blanke ark i starten av et nytt år. Det er sant og veldig godt også. Legge 2020 bak oss som et år vi alltid kommer til å huske selv om vi innimellom bare har lyst til å glemme det. Nå er det nytt år og nye muligheter, og jeg krysser fingrene for at dette blir et år som vi gi oss alle mye godt.

 

Latter

Det har vært mange dager hjemme i 2020, men så utrolig mange fine dager. Vi har hatt et fantastisk samhold, vi har kost oss masse. Ungene storkoste seg med å ta over soverommet vårt og Rune og jeg begynte å trives på sofaen etterhvert. Vi har hatt morsomme spillkvelder hvor latterkrampene har florert og tårene har trillet. Det er akkurat som det sies, man bestemmer selv hvor bra man skal ha det. Og siden situasjonen er som den er så har vi bestemt oss for å ha det så bra som vi kan ha det.

Glede

Endelig fikk jeg også truffet min niese og hennes 2 barn i jula, noe som er så koselig og etterlengtet. Lille gutt har rukket å bli 4,5 måned før jeg fikk truffet han for første gang. Min familie har ikke blitt rammet av covid, jeg kjenner ingen som har vært syke av det og det er jeg så glad for. I desember kom vaksinen og jeg gleder meg så til at de kommer skikkelig i gang og får vaksinert alle som ønsker det. Vi har hatt en utrolig fin jul, og det er synd at den er over samtidig som jeg ser frem til hverdagen igjen. Året har vært fylt med mye glede oppi det jeg aldri trodde vi skulle oppleve her og vi er tross alt heldige syns jeg da.

Generelt

Mine tanker går hver dag til de berørte på Gjerdrum, jeg har så vondt av dem som har mistet alt de eier. Og alle de som også har mistet eller savner sine kjære. Jeg kan ikke tenke meg hvor forferdelig avslutning på året dette har vært og fortsatt er. Bruk 2021 til å virkelig ta vare på dem som betyr noe for deg for livet er uforutsigbart og det er viktig å finne gleden i hverandre ofte. Jeg reiser glasset for et godt nytt år hvor fokuset mitt ligger i ordet positivitet!.

Ønsker dere en fin helg, et godt nyttår og et ❤ sendes til Gjerdrum.

anjellie-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞
 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg