En hjelpende hånd…..

Det skal ikke så mye til for å hjelpe noen i julen og jeg syns det er et veldig fint konsept som Frelsesarmeen har laget vært år. Det at man kan handle noe å legge i kurven deres på Kiwi. Selv om at man kanskje ikke har så mye å rutte med selv i julen, så har det seg slik at alle monner drar. En liten ting er bedre enn ikke noe og jeg bruker å bidra der. Tenker på så mange som ikke får oppleve julen og det den inneholder fordi de ikke har noen ting.

Frelsesarmeen jobber med å gi familier det de mangler og våre bidrag utgjør så mye. Som for eksempel 50 kr: En sekk med ved. 100 kr: En porsjon middag. 300 kr: Julegave til ungdom. 500 kr: Ferie for et barn som ellers ikke har mulighet. 700 kr: Julemat i form av Kiwikort. 1000 kr: Fritidsaktivitet til et barn.

Det er bare så vondt å tenke på alle familiene som ikke har noe av en eller annen grunn. Og alle fortjener er fin jul, alle fortjener et godt liv. Og det er ikke noen som burde oppleve julen uten mat, uten varme og ikke ha noe. Tenk så glad disse menneskene er for at det finnes organisasjoner som iverksetter tiltak for å hjelpe. Anbefaler deg som meg å gi et lite bidrag. Det gjør så godt i hjerte når man har gjort det uansett hva det måtte være man velger å gjøre.Jeg tenker: “Tenk om min familie og jeg hadde vært i den situasjonen og ingen hadde gitt oss en hjelpende hånd.” Det hadde vært utrolig leit om det ikke hadde fantes et eneste sted man kunne gått for hjelp. Vi mennesker er utrolig flinke til å hjelpe til og nettopp derfor har mange som ikke har det godt litt bedre.
gessele-font

Følg meg gjerne på Instagram og Facebook også ❤

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg