Et oppfordring til deg..Filter fri 2020??

Å bruke filter på absolutt alle bilder kan gi et forvrengt syn på seg selv til slutt og når man ikke lenger klarer å legge ut bilder av seg selv uten filter så har det gått så altfor langt. Jeg syns det er forskjell på filter og syns at de filtrene som er morsomme er ok. Men beauty filter er så feil. Og i dag leste jeg et innlegg fra ei venninne på facebook og hun kom med en oppfordring til oss alle, og det er jo så absolutt den beste starten vi kan ha på å ikke være noe annet enn det vi er. Det hun skrev var:

Jeg har bestemt meg for å ikke bruke filter på bilder i 2020. Jeg har brukt dem mye og jeg kjenner at det er ikke bra for selvbildet og selvtilliten min, og nå er det nok.!! Det gir et alt for forvrengt syn på utseende. Alle mennesker er vakre og trenger ikke filter !! Du er bra nok og vakker akkurat som du er!!❤️ Klarer du å ikke bruke filter i et helt år? Håper flere slenger seg på ❤️” Tekst av Cathrine Håkonsen Skjelbred

Dette er en utrolig bra tanke, og jeg slenger meg på. Jeg brukte endel filter før og jeg kjente at det etterhvert ble helt feil å ikke bruke filter. Det ga et forvrengt syn på utseende mitt og jeg sleit med å legge ut bilder av en filterfri meg. Da jeg merket at det påvirket meg såpass, så var det på tide å tenke litt annerledes og jeg har blitt flink til å kutte det ut. Nå bruker jeg aldri filter på bloggen min lenger. Jeg er jo meg, ikke den jeg er med filter på. Men som sagt så syns jeg enkelte filter er greit så lenge det er lagt på for at snappen feks skal være morsom.

Alle har vi dager der vi ikke føler oss på topp, men det er jo livet. Det er bare sånn det er, et beauty filter reparerer ikke dagen selv om at det kanskje får oss til å føle oss bedre der og da. Det vet jeg alt om, for jeg har vært der. Og etter å ha brukt filter flittig selv så blir egentlig alle de naturlige bildene ALDRI bra nok. Vel, da får man heller ta mange til man blir fornøyd. I dag syns jeg jo det naturlige bilde her er finere enn det med filter.. hva syns du?Javel, så har jeg ei rynke eller to mindre og et brunere fjes med filter, men hva så. Det er et filter og ikke virkeligheten. Så heng deg på et filterfritt 2020 og vær den du er ❤
honey-script-font
Følg meg gjerne på Instagram og Facebook også ❤

 

 

 

6 kommentarer
    1. Veldig enig..Jeg har aldri brukt filter på bilder..med mindre det er et “artig”innlegg der filteret er “poenget “.. Jeg syns den naturlige deg er den fineste.. Man velger jo “selvsagt”bilder der man syns man ser ok ut..og da gjelds det å ta mange som du sier.. og bare håpe at et blir greit nok..hehe… Klem til deg <3

      1. Jeg syns filter som fremhever annet enn et forbedret utseende er greit.. og noen filter er jo gøyale 😊😊
        Så klart man gjør, og det er helt greit ❤❤ klem til deg

    2. Jeg bruker lite filter. Stort sett vanlige bilder, men av og til kanskje jeg legger på litt farge.Altså hele bildet får mer farge. Fordi noe av fargen blir borte når jeg knipser bildet, blir blassere enn virkeligheten. Men ekstra smoothe, mer øyevipper etc, sånne snap-filter bruker jeg aldri. Kun de RARE 😀 He-he Du er fin som DEG <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg