Er dette strengt eller fornuftig?

Jeg får høre titt og ofte at jeg er litt streng når det kommer til “regler”, men jeg er ikke helt enig. Syns egentlig bare jeg er litt fornuftig. Hva syns du? Jeg har noen meninger om hvordan jeg syns enkelte ting skal være. Og ingen skal følge det mer enn andre og så klart følger jeg dette jeg også. Men, jeg er kanskje litt streng i stemmen når jeg må minne alle på det hver eneste dag. Kanskje det er der noen mener jeg er for streng? De som ikke er her hver dag og ser at det blir glemt. Her er hva jeg mener er greit å følge her i huset.

  • Ta av skoene i gangen.
  • Vask hendene før måltid.
  • Ikke spis mat/godteri som setter flekker i sofaen.
  • Pynteputer er til pynt, ikke til å sikle på. Vi har ligge på sofaen puter.
  • Gå alltid på do, før bading.
  • Kast søpla i søppel bøtta.
  • Negler skal klippes på badet.
  • Legg skittent undertøy i skittentøy kurven.
  • Si fra når du drar hjemmefra.
  • Vis respekt til hverandre.

Jeg vil ikke kalle dette regler, men min mening på ting. Det er nå slik jeg liker å ha det, er det for strengt syns du?
signature-fonts

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Det høres i grunnen ganske likt ut som de rutinene jeg vokste opp med.. Det eneste er vel at jeg ikke kan huske noe om pynteputer..
      Ellers kan jeg imidlertid huske ‘å rydde inn det en har dratt ut’ (mat o.l), å takke for maten, for ikke snakke om jakka på knaggen (hehe).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg