Et smil kan ofte gjemme tårer

Jeg prøver så godt jeg kan å beholde roen, kose meg hjemme og holde ut. Prøver å være positiv, være trygg og ta vare på meg selv og andre. Siden i mars har jeg stort sett bare vært hjemme. Har ikke vært med på noe sosialt annet enn å være med min familie og en lunsj med mine venninner før jul. Jeg har brukt dagene til ting jeg skulle hatt gjort, men ikke hadde gjort enda i tiden fra mars til nå. Men uansett hvor hjemmekjær jeg er og glad i mitt eget selskap, så føler jeg meg skikkelig blæh i dag. LEI!

 

Jeg vet at det hjelper veldig å gjøre noe koselig, eller noe jeg trives å holde på med, men….Jeg går ut i stua, ser meg litt rundt, går inn på kjøkkenet og ser meg litt rundt, inn på soverommene, badet, ned trappen, inn på alle soverom nede, bad, stue, vaskerom og gang. Det er bare meg her, jeg har null rydde/vaske lyst. Føler meg tappa for pågangsmot selv om at jeg vet at det er alltid noe jeg kan gjøre rundt her. Men akkurat i dag har jeg bare lyst til å skrike høyt.

 

Jeg vet at det for min del bare er en dag eller to hvor jeg er litt trist, lei og nedstemt. Det går fort over, fordi jeg tillater ikke meg selv å sutre lenger enn nødvendig. For jeg har egentlig ingen grunn til det, det finnes andre som har det så mye verre enn meg, som har grunn til å være nedfor. Men jeg er bare et menneske med følelser jeg også. 

 

Det er slik jeg føler meg i dag, men siden jeg har bestemt meg for at i 2021 skal jeg prøve å huske på alt det gode jeg har i livet på slike dager, så er det nettopp det jeg prøver på. Selv om at det er helt greit å føle seg litt meeh innimellom så er det akkurat i sånne stunder det er viktig å tenke riktig. Ingen lever på en rosa sky bestandig, selv de som smiler og er fornøyde hele tiden føler seg litt nede innimellom. Man kan ikke alltid se alt og bak et smil kan det foregå mye, og et smil kan ofte gjemme tårer. Det er en ting jeg vet veldig godt!

 

Det har gjennom det siste året vært dager hvor alt dette som skjer i verden slår meg litt ekstra hardt. Og det er på de dagene hvor jeg føler at det ikke er noen høydepunkt. Alt går bare i samme linja hver eneste dag! De fleste dager er det helt greit, for det er jo bare slik det er for ALLE. Det er et lys i tunnelen, et lys de fleste av oss ser nå og det gjør meg så glad. Jeg har troen på at vi alle smiler ekte smil om ikke så alt for lenge. Enn så lenge får man bare gjøre det beste ut av det og tenke positivt. Eller skrive tanker ned, det hjelper enormt mye.

Et ekte smil fra meg til dere 😊

anjellie-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

2 kommentarer
    1. Vi kan alle ha det litt blæh innimellom, klart du må få lov også. Selv om andre har det verre. Det spiller ingen rolle. Alle har lov å ha SINE dårlige dager. Fint å gjøre det til noe kortvarig, men sutre litt er viktig å få lov til også 😀 Et smil herfra. Det blir nok bedre på sikt dette 🙂

      1. Det er helt sant, det er vanskelig å hoppe over egne dårlige dager selv om at andre sikkert har det verre. Ja kortvarig blir det, orker ikke å ha langvarige dårlige dager. Liker best å smile ❤️❤️❤️ Takk Frodith, det smilet setter jeg pris på 🙏

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg