Foreløpig så er det bare lokalt utbrudd i fronten

Rune og jeg sto ute i går og planla litt for sommerens gjøremål da han sa: “Lene, nå begynner du å få mange gråe hår”. Jeg bare WHAT?? Jeg har sett ett og annet grått hårstrå, men nå begynner det å skje ting oppi kråkereiret. Jeg har alltid sagt at når jeg får mange gråe hår så skal jeg farge håret helgrått. Da slipper jeg å fly til frisøren annenhver uke for å bli kvitt det.

 

Men, nå når det “nærmer” seg så får jeg litt kalde føtter når det kommer til det. Jeg tror (håper) nok at det er en stund til enda, men fy så fort de grå formerer seg. Plutselig så har jeg vel mistet kontrollen på de og de tar over hele hodet mitt. Det er en litt skummel uvant tanke, men sånn er jo livet. Jeg håpet bare at jeg skulle få vente noen år til. Kanskje det ikke kommer til å gå så fort. Krysser fingrene for det, for jeg er ikke klar for det enda.

 

Foreløpig så er det bare lokalt utbrudd i fronten, men jeg vet jo at det går over til større områder etterhvert. Jaja, det kunne vært verre og jeg tror jeg vil fortsette fargebehandling en stund til før jeg gir opp. Nok om det, nå skinner solen og jeg er klar for å male litt igjen. Det skal bli godt å få det ferdig slik at jeg kan begynne på andre ting. Håper dere får en strålende dag.

cursive-fonts

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🙏❤

 

4 kommentarer
    1. De formerer seg hos meg også, kan nesten ikke tro det. Men når jeg ser på mine jevnaldrende, som har farget håret sitt i årevis for å skjule sine grå, så føler jeg ikke at mitt er så ille likevel 🙂 Er lenge enda til jeg blir gammel og grå.
      Jeg tenker ikke så mye på hvilken hårfarge folk har jeg. Bortsett fra hvis jeg blir bedt om å beskrive noen…da må jeg klø meg litt i alt det grå, og tenke litt 😉
      Bare fint med litt grått, så ingen grunn til bekymring, forhåpentlig er det en sakte utvikling 🙂
      Jeg kjenner forresten ei som ble helgrå allerede i begynnelsen av 30 årene. Akkurat det la jeg merke til, for vi var jo så unge den gangen, ikke engang foreldrene mine hadde blitt så grå enda 🙂

      1. Jeg har venninner også som har vært grå veldig lenge, så jeg burde ikke klage. Bare en uvant følelse å se mer enn 5 grå hår. Håper det ikke går så fort fremover med fler. Men det er ikke verdens undergang heldigvis <3

    2. Jeg har IKKE planer om å “gi meg over”. Her skal det jobbes i motbakke, for å ha rødfargen. Jada…jeg er klar over at midtrabatten er stadig framme. Og deler av den er nok litt små -grå..Men også litt brun bare… Men i morgen, eller til helga, DA skal det farges. 😀

      1. Ja det skjønner jeg.. tror jeg må finne en løsning når jeg virklig får fra hår. En som ikke vil kreve frisør annenhver uke ihvertfall. 🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg