Frykten for kreft og Norges økonomi

Jeg har alltid vært skremt av sykdommen kreft og hva det medfører. Jeg går ikke nødvendigvis rundt og er redd for at jeg skal få det, men at noen jeg er glad i skal bli rammet fryktes aller aller mest. Så klart så slår tanken meg ang meg selv også, noe annet ville jo vært rart. Det har jo nesten blitt mer vanlig å få kreft enn influensa nå om dagen. Det er jo bare helt sykt hvor mange mennesker som blir ramma og det er så utrolig leit.

 

Det jeg også syns er leit og ille er at Norge ikke har råd til å ta inn kreftmedisin som kan hjelpe veldig mange syke. Men å ordne en sving på en vei som koster 20 mill, DET har vi råd til. Jeg tror de fleste hadde klart seg med en litt dårligere vei i forhold til medisin som kan redde liv. Jeg vet det er 2 forskjellige budsjett, men likevel samme land. Det er ganske skremmende å tenke på at de rike kan, men de “fattige” kan ikke.

 

Jeg vet at vi har et bra helsesystem her i landet, og alt kunne vært så mye verre. Men jeg skulle så inderlig ønske at helse Norge hadde midler til å kunne bidratt med medisin til alle som trenger det. Dette er ganske ille å tenke på at noen får, og noen får ikke. De rike i landet kommer jo så mye lenger enn de som har en normal økonomi. Så det er litt vanskelig å tenke at penger ikke gjør en person lykkeligere. Vel, for de som er rammet så hadde det nok gjort det i mange tilfeller.

Enn så lenge så krysser jeg fingrene for alle de som er rammet om en enda bedre økonomi til bruk av medisin 🤞❤

gessele-font

Følg meg gjerne på Instagram og Facebook også ❤

 

4 kommentarer
    1. Jeg synes kanskje de hersens produsentene kunne fire litt på grådigheten sin. De krever mye høyere priser fra enkelte land..som Norge.
      Sånn ellers står jeg midt oppi dritten med uhelbredelig kreft. Jeg ser hvor enorme ressurser som brukes på oss bare for at vi skal få leve litt lenger. Takknemlig!

      1. Det skal jeg være veldig enig i, det kunne de gjort. Vi er celsog heldige som har et godt helse Norge, skulle bare ønske som du sier prisene skulle gått ned og/eller prioriteringene kunne vært på slike medisiner også… leit å høre at du står oppi det, sender deg gode tanker og er glad for at du er takknemlig ❤

    2. Det som er ille er at en produsent som utvikler en super medisin kan ta patent og tillate seg å ta betalt sinnsyke priser! Så er det de som hevder at produsentene kanskje har kur for sykdommer, men frigir de ikke fordi de da vil tape på den medisinen de allerede har investert i å utvikle..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg