Gørr og kvalme på nett?

De fleste skryter av den gode lagånden vi har når det trengs, den gode dugnaden vi gjør i situasjoner der det virkelig trengs. Og det er sant det, at vi kan om vi vil. Men det er ikke mye lagånd og dugnad når det kommer til kommentarfelt på nesten ALT som blir skrevet på nett. Da er det klaging på nasjonale tiltak, lokale tiltak, klaging på mennesker, klaging på regler og klaging på ikke regler.

 

Det er feil hvis man stenger grenser, det er feil hvis man åpner grenser. Det er feil hvis kommunene skal «presse» folk til å gå med munnbind med et påbud og jammen meg er det feil hvis påbudet om munnbind oppheves også. Jeg for min del tenker at det trengs ikke spesifikke regler for at jeg kan holde meg så trygg som bare jeg kan. Det er bare for meg å bruke munnbind, holde avstand og ikke reise ut av landet.

 

Tenk hvis alle som setter seg ved pc’en hadde tenkt seg om 2 ganger før de skriver hva de tenker ang innhold av en artikkel e.l. Alle kan vi så klart være uenige i innholdet i publiserte innlegg, det er helt normalt. Og en fin debatt eller å yte sin mening er en helt annen ting. Men man burde tenke litt før man bestemmer seg for å publisere gørr og kvalme på nett?

 

Hva skulle vi gjort uten nyhetene, hva skulle vi gjort uten lokalavisene? Det klages på at det koster å lese pluss saker, men syns du ikke de som lager artiklene i avisene fortjener lønn? Det er deres jobb og hvem har lyst til å jobbe gratis og attpåtil få kommentarfeltene fylt med stygghet? En dugnad som burde vært satt i gang er en hvor alle går inn for å holde sine stygge meldinger for seg selv. Ingen kan nekte noen å tenke noe, men må det skrives ut?

 

Det gjelder ikke bare nyhetsartikler, men det gjelder søren meg nesten alt jeg leser på nett. Det finnes alltid noen som bare må lire av seg noe gørr så alle kan se det. Ikke lett å få stoppet det, for en eller annen plass er det som regel noen som bare må. Skulle ønske tonen kunne fått en annen klang når det kommer til kommentarfelt på nett, men det kan man vel se langt etter.

Jeg syns det er leit at det er slik!

Ha en fin dag

honey-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg