Håper ikke at jeg har rett

Jeg tenker litt på at skolen har startet i dag, jeg personlig tror det er litt tidlig og er redd antall smittede i landet skal stige enda mer. Ser jo bare siden barnehagen har startet at det har økt. Jeg forstår at man prøver å åpne opp Norge litt etter litt, men det skremmer meg. Så akkurat for øyeblikket er jeg glad for at barna verken er barnehagebarn eller går i 1-4 klasse. Men beslutning om 5-7 kommer neste uke. Jeg håper jeg bare er litt hysterisk i tanken og ikke har rett i at jeg tror det er et dårlig trekk.

 

Jeg skjønner foreldre som er skeptiske og jeg skjønner at mange ansatte er det. Man må jo tørke barnas tårer, man må jo trøste og hjelpe de aller minste med det meste. Og man vet jo ikke i hvilken grad barn er smittebærere. Jeg syns det er på tide at dette viruset løser seg opp og forsvinner, jeg ønsker meg den vanlige hverdagen tilbake. Jeg har ikke lyst å gå å være redd for dette lenger. Nå er jeg lei!

 

Jeg tviler ikke på at ikke smittevern er på plass, men man kan jo ikke følge med på alt som foregår på en skole og barn er barn. Når man ser hvor mange voksne og ungdommer som ikke følger reglene, hva kan man forvente av barna da? Det kryr jo av folk rundt omkring, så det i går når jeg kjørte en tur. Håper bare at avstand blir overholdt og det går så bra som overhodet mulig fremover. Hva tenker du?

 

Ha en fin dag

cursive-fonts

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🙏❤
 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Er litt “skummelt”når samfunnet åpner opp litt igjen..men selv om det sikkert blir litt mer smitte da..får vi håpe og tro det ikke blir mer enn at helsevesenet har det under 8sånn nogen lunde)kontroll… Blir deilig når ting er vanlige igjen… Fint bilde av tankefulle deg <3

      1. Ja man må jo bare stole på det, men ja det er litt skummelt 🤦‍♀️ ja jeg gleder meg så til alt er som vanlig igjen. Da har jeg mange klemmer på lager ❤ takk så mye for det klem 😘

    2. Jeg sendte minsten avgårde i dag med klump i magen, men jeg må velge å stole på at de som bestemmer vet best. Jeg tror smittefaren er større ved voksne og ungdom som bare må ting hele tiden :P… Skummel og rar tid vi er inni.

      1. Den klumpen skjønner jeg godt 😌 man har liksom ikke annet valg enn å stole på dem. Ja snakk om å bare må, det er jo helt sykt med mennesker rundt omkring 😳
        Ja jeg må si jeg har respekt for dette viruset.. klem

    3. Jeg forstår godt at man sender barna i barnehage eller på skolen med blandede følelser for tiden. Jeg skjønner også at noen velger å holde hjemme. Nå som mer og mer åpner opp er jeg også redd for at smitten øker. Håper virkelig at dette coronaviruset snart er over. Ha en god natt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg