Har aldri følt meg så “naken” som jeg gjorde da…

Å vite at noen misbruker den mest personlige informasjonen man har om seg selv er en ganske ekkel følelse. Det vet jeg for det skjedde meg. Plutselig kom det bestillinger i mitt navn som jeg ikke hadde utført og jeg skjønte fort at noen hadde hele mitt personnummer og misbrukte det. Dette gjorde meg veldig nervøs og jeg følte meg rett og slett dårlig. HVEM brukte mitt navn og personnummer helt ulovlig?

Jeg har vel aldri følt meg så “naken” som jeg gjorde da, og følte meg iakttatt overalt. Har aldri kjent på en slik følelse før og jeg skal love at den ikke var god. Heldigvis ble jeg oppringt av 2 firmaer som av en eller annen grunn dobbeltsjekket at bestillingene var korrekte noe de ikke var. Jeg fikk stengt kredittopplysning og ringt inn til firmaer der bestillinger var gjort og la inn kodeord der og på bl.annet klarna som ble brukt og anmeldt dette til politiet. Vi fant til slutt ut hvem som gjorde dette og fikk stoppet all netthandel, pluss at jeg nå får melding om den minste lille handel jeg gjør på nett. Slik at jeg kan holde kontroll på alt som skjer med mine opplysninger. Så pass godt på kort og personlige ting, og for guds skyld ikke utlever denne informasjonen om deg selv til noen.

Ellers så håper jeg dere har en fin dag så langt 😘
signature-fonts

 

 

6 kommentarer
    1. Huff, så ekkelt. Jeg har flere ganger vært livredd for det selv. Men, så tenker jeg at jeg nok ikke har nok penger til at folk skal gidde å bruke tid på å svindle meg :-p. men likevel, man er aldri trygg. Håper det går bedre med deg nå. God klem.

      1. Ja det var skikkelig ekkelt, men heldigvis satt en stopper for.. penger er ikke jeg heller redd for, der kommer ingen langt tiiihiii.. men å bruke klarna o.l på mitt navn er ikke greit.. nå føler jeg meg trygg og håper det aldri skjer igjen 🙏 klem tilbake 😊

    2. Kjempe-ekkelt det der. Jeg var borti noen hadde bestilt noe greier for lenge siden hos meg også. Fikk stoppet det. Ikke opplevd etterpå heldigvis. Jeg er blitt litt sånn at jeg ikke vil ha alt på mobilen nå f eks.. VIPPS, mobilbank osv… Liker ikke ha alt en plass..

    3. Føst; For en fin blogg du har -jeg skal garantert komme tilbake hit! Og ang det du skriver; det er virkelig den store skrekken. Har hørt om enkelte som har slitt i flere år etter id-tyveri -og at bevisbyrden ligger hos den som blir misbrukt, noe som er helt uforståelig.. Men godt du fikk dette raskt under kontroll 🙂

      1. Åh tusen takk, det var utrolig koselig å høre og takk det samme forresten 💕 ja heldigvis så fant jeg fort ut av det, og fikk ordnet med det. Forferdelig følelse det der 🙈

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg