Husk at du ubevisst og ufrivillig påvirker alle dem du kommer i kontakt med.

Jeg tenker ofte på hva som er viktig i vår hverdag, hva vi kan gjøre for at vi til enhver tid skal ha det så bra som mulig. For jeg vet jo at hvis jeg har det bra, så går det jo litt utover han og vice verca. Det merkes veldig godt på mitt eget humør hvis Rune har en dårlig dag, for humør smitter fort. Og nettopp dette tenker jeg på de dagene jeg kanskje ikke har en så god dag. Det lager jo en slags rar atmosfære og det er vanskelig for den ene å være sprudlende når den andre IKKE er det.

Sprudlende er vel å ta i litt mye, men godt/greit humør da. Alle har dårlige dager og man må ikke gå rundt å smile og være glad bestandig, men både Rune og jeg prøver å ikke la det gå utover hverandre om humøret ikke er der en dag. Vi er jo her for å støtte hverandre, og jeg vet at mitt humør bedrer seg kjapt om jeg kan snakke med han om hva som plager meg. Da får man det liksom ut av verden og han behøver ikke å føle at han er grunnen.

Husk at du ubevisst og ufrivillig påvirker alle dem du kommer i kontakt med, gjennom ordene dine, oppførselen din, smilet ditt, ja til og med med tausheten din, hele din personlighet.

Jeg føler meg over den tiden da jeg fikk spørsmål som: “hva er galt?” og svarte “ingenting!”. Man kommer ikke så langt med å svare slik heller, for da bærer man på det og det tar veldig mye lenger tid å komme seg over den kneika man er i. Noen ganger har man jo lyst å svare ingenting fordi det er lettere å ikke snakke om det, og noen ganger så har man bare ikke en grunn til at man ikke er i humør, det er bare sånn det er den dagen og det er helt lov.

Men hvis det skulle være hans eller min skyld at humøret har forandret seg så er det jo viktig å snakke om. Og jeg merker at det er til veldig god hjelp å bare si det høyt.  En av de tingene som gjør at jeg har det så utrolig godt i mitt forhold er at jeg kan være meg selv på både godt og vondt og jeg blir ikke dømt for noe som helst. Det syns jeg er så utrolig godt og ikke minst viktig.

For det hender at jeg bare er vrang og føler å sutre, for vi mennesker kan jo være litt vrange innimellom. Og da kommer man lengst med å bare innrømme at man er det, da kan man fort le av det og humøret er på topp igjen.

Ønsker dere en fin dag…..
honey-script-font
Følg meg gjerne på Instagram og Facebook også ❤

 

4 kommentarer
    1. Ja, og veldig viktig for de man bor med i alle fall at de forstår eller slipper å lure på om det er noe DE har gjort. Så alltid lurt å fortelle litt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg