Hva skjer med dette?

Det må finnes en annen måte å gjøre kunstgresset mykt på enn dette, dette kan jo ikke være bra for miljøet. Jeg forstår poenget når dette er på banen, jeg skjønner at det lager et mykt underlag og er bra for spillerne. Men det er dårlig for miljøet. Kan ikke skjønne annet. Hva med alle trenings klær og fotballsko som drar med seg dette hjem fra trening/kamp? Mye av dette havner jo til slutt i havet eller i naturen på en måte 😔 Hvor blir dette kastet? Tenk, alt dette er gummi…. Det skal ikke så mye til før dette er spredd andre steder enn på banen. Hvis hver eneste som trener/spille kamp på banen skifter sko etterpå og legger de i en bag, da har vi allerede endel gummi på avveie. Som igjen havner i vaskemaskin, og ut i rør landet over og ut i sjøen til våre fisker.. hmmmmm  🙂 Og i Norge er det nesten 2000 kunstgressbaner.. Skulle noen legge fra seg et dekk i veikanten, så er det ofte tatt bilde av, og delt på facebook ørten ganger for at det er forsøpling og farlig for miljøet, hvor mange dekk snakker vi om her da tro? Har jeg missforstått, eller har jeg rett i dette? Forklar meg gjerne om jeg tar feil…

Ha en fin lørdag

-Lene- 🌷

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg