Hvis jeg var deg Gry.. Payback time!

Tiden er inne for å gjøre utfordringen Gry kom med, payback time på hennes konsept hvis jeg var deg. I dag er det min tur til å være deg. Det var ikke enkelt, men here we go.

Jeg våknet tidlig i dag, så tidlig at bloggtoppen ikke var forandret enda. Jeg fikk med møye og besvær med meg mine langstrakte ben ut i stua, batteriet på mobilen var ladet ut etter at jeg halve natten allerede hadde besiktet topplisten og dens oppdateringer som likeså IKKE hadde forandringer. Pc’n måtte på og jeg ble sittende og stirre på skjermen hvilket i seg selv gjorde at jeg hadde et dilemma. Jeg måtte jo ha kaffe! Og jeg måtte ta et valg! Det var vanskelig, men jeg valgte å forføye meg bort i fra det som kunne mot all formodning oppdatere seg akkurat i det jeg valgte å forlate stedet. Til min store entusiasme og med en kopp varm kaffe i hånden skjedde det, oppdatering er i gang og BOOOOM!!! Nr 15!!!! Dagen reddet!

 

En annen ting vi må ta opp igjen er det avskyelige, forferdelige min kjære bloggvenninne Lene som driver bloggen leneelisabeth.blogg.no går igjennom hver time, hver dag i over 1 uke nå. Dette har medført gråt og tenners gnissel. Harme og en følelse av håpløshet som er å ta og føle på. Det er viktig at dette problemet nå blir adressert en gang for alle!

 

Muligheten til å rapportere og blokkere andre brukere fra å kunne nå en på det som i dag går under sosiale media, nettsamfunn og (til nød) forum, og tidligere het chattesider, har vært der siden internett ble allemannseie. Disse funksjonene har teknisk sett forblitt det samme, men listen som legges for å benytte de, har blitt senket helt ned til bakkenivå..

 

For det er ikke bare terskelen for blokkering av andre brukere som har blitt senket til bunnivå; Det har også utviklet seg noe tilnærmet en nulltoleranse for hva folk kan bære over med før de anser det nødvendig å rapportere det inn til kontrollørene av nettstedet. Jeg syntes begge deler er forbannet unødvendig.

 

Spesielt denne rapporteringen av LENE syntes jeg rett og slett er slemt, da jeg ikke kan se noen annen grunn for handlingen enn å skape problemer for den innrapporterte. Enten kan man legge skylden på FB eller på mann/dama i gata. Dette er intet annet enn tysting og angiveri, og som dessuten forsinker legitime innrapporteringer.

Jeg mener.. Hvorfor ikke bare forlate siden med den respektive posten/innholdet, ev. slutte å følge vedkommende/slette vedkommende som venn? En må da kunne godta at andre har andre preferanser for hva som er og ikke er “innafor” enn en selv, dersom dette ikke dreier seg om promotering av noe som ansees som grove lovbrudd, ev. i seg selv er straffbart!

Og når JEG, av alle mennesker, så til de grader står frem som en fornuftens stemme, da er det galt fatt! – Og da mener jeg VIRKELIG galt fatt!!

16 kommentarer

Siste innlegg