Hvorfor følger du den personen da???

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, vi er forskjellige vi menneskene som er her på jord. Vi tenker ulikt, vi har ulike interesser og vi oppfører oss ulikt. Det er bare slik verden er, og ja man finner feil hos alle om man leiter. Men hvorfor skal man leite, hvorfor skal man påpeke feil hos andre egentlig? Hva med å fortelle en person hva du syns er positivt ved dem i stedet for å fortelle hva som er negativt?

Konstruktiv kritikk er noe alle burde ta til seg som en positiv ting, og jeg har ikke noen problemer med å verken få det eller eventuelt gi det om det er ønskelig. Jeg syns det er bedre at jeg får det personlig enn at jeg skal høre det via andre at noen har en mening. Jeg er såpass trygg på meg selv at jeg tåler det. Og det tror jeg de fleste er. Men å slenge fra seg dritt i kommentarfelter rundt omkring er så unødvendig.

Jeg har bare aldri vært slik at jeg noen gang har hatt behov for å påpeke en ting som er feil ved det andre gjør og sier. Jeg skjønner bare ikke helt hva det skal gi meg. Jeg gleder meg heller over kjolen du kjøpte enn å fortelle deg hvor teit det er av deg å kjøpe den kjolen når jeg vet du trenger ei ny bukse. Ditt valg, ikke mitt og jeg har heller ikke noe med å bry meg om dine prioriteringer.

En ting som går igjen dag ut og dag inn på sosiale medier er de som kommenterer uten å lese innlegget. Det går jo ikke an, for man kan ikke kommentere etter å ha lest en linje eller to. Heller ikke ved å bare lese overskriften som ofte kan være en uttalelse fra noen andre, og selve innlegget kan handle om at man er uenige i det som er sagt. Jeg selv har måtte sagt fra om at det lønner seg å lese hele innlegget før man kommenterer.Kanskje verden hadde vært et hyggeligere sted å ferdes i alle dager i uken om folk hadde blitt litt mer positive, smilt litt mer og støttet hverandre ikke minst. Noen mennesker får fin kjemi, andre ikke, men selv om at en person ikke faller inn under dine kriterier, så betyr det ikke at det menneske ikke gjør det med noen andre. Og hvis du har så mye imot hva en eller annen legger ut på SoMe, hvorfor følger du den personen da? Er det ikke bedre å bruke tiden på å finne dine egne feil?

Vel, dette var mine søndags tanker og med dette ønsker jeg dere en fin positiv og smilende dag 😁
signature-fonts
Følg meg gjerne på Instagram og Facebook også ❤

 

4 kommentarer
    1. Fantastisk skrevet lene ! Mye jeg må lære her og tror på en bedre meg i fremtiden ! Ikke at jeg er no nett troll men har vel uttalt meg feil mange ganger 🙋🏼‍♀️

      1. Takk for det 😊 1.steg er tatt når man kan innrømme at man kanskje har som du sier uttalt seg feil.. det er rett å slett ingen som er feilfrie ❤ og egne meninger er en ting, det kan alle ha… men det er så mye fokusering på å få kommentert det negative man tenker og ikke det positive.. 🤦‍♀️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg