Jeg er ikke lenger en lukket bok!

Noen ganger når jeg setter meg ned for å skrive så syns jeg kan være litt vanskelig, for jeg har så mye innabords som jeg har lyst til å skrive, men ikke gjør. Jeg tenker meg alltid om før jeg skriver ting ned, eller det er mer riktig å si at jeg skriver, men tenker meg om før jeg publiserer når det er innlegg av dypere karakter. Det viktigste er ikke å få frem mine ferske tanker, men kanskje budskapet jeg har i mine innlegg.

 

Når det kommer til det å være åpen og dele tanker eller opplevelser jeg har så er jeg ikke redd for det. Det gir meg så utrolig mye når noen av meldingene jeg får på noen innlegg gir meg et bevis på at jeg har nådd noen. At jeg får meldinger som “takk for at du deler, det er godt at jeg ikke alene om å tenke sånn” osv. Det gir meg guts i hverdagen, noe jeg trenger innimellom like mye som andre.

 

Det er ikke alle som må utlevere livet sitt offentlig som jeg gjør, men alle trenger å snakke om vonde tanker like mye som de gode man har. Jeg kan av erfaring si at det virkelig er en lettelse i livet å gjøre det, og det viktigste av alt. Det er IKKE feil, det er IKKE dumt og det er IKKE farlig. Det er viktig og kan være første steg til bedring.

 

Alle er forskjellige, noen tenker kanskje “Hvorfor i all verden deler hun åpnet om alt” andre tenker kanskje det motsatte “Jeg skulle ønske jeg torde å åpne meg” ! Hva som er rett og hva som er galt har vi ikke fasiten på, så det er viktig at hver enkelt gjør det som er rett for seg selv. For meg er det godt å skrive åpent om livet, hverdagen og tanker. Spesielt når det faktisk kan hjelpe noen andre til å åpne seg og snakke med noen om noe. Og de dypere innleggene mine handler om meg og ingen andre. Det er ikke feil for meg ihvertfall, det er helt riktig!

 

Nettopp på grunn av min åpenhet og min blogg har jeg også fått meldinger fra folk som for eksempel aldri har snakket om sin angst til NOEN. Men som tør å åpne seg til meg, jeg har ikke ord på hvor mye det betyr for meg. Jeg holdt kjeft selv i mange år, jeg lot folk kalle meg treg, kjedelig og nervøs. Jeg visste selv at det ikke var det det var, men jeg tok det heller imot enn å forklare meg. Helt til jeg åpnet meg opp og siden da har livet vært så mye enklere å håndtere, jeg er ikke lenger en lukket bok!

mariposa-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

 

 

2 kommentarer
    1. Jeg er egentlig ganske åpen som person, men ønsker ikke å være SÅ åpen på bloggen hvor så mange kan se. For meg holder det å være åpen med de nærmeste rundt meg, eller folk jeg ser når jeg er det 🙂 Man har forskjellige behov. Fint at du er det her når det kjennes riktig for deg 🙂 God klem <3

      1. Det er mye jeg ikke deler også, men enkelte ting føler jeg at det er riktig at jeg deler.🙂 som du sier så må man bare gjøre det som føles bra ❤️ Lørdagsklem til deg 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg