Jeg har gjort det for å lufte hodet litt

Været gidder jeg ikke å nevne engang, den som vet den vet. Men ellers så har vi hatt en kjempefin ettermiddag, både borte på besøk og ute på tur. Det er ekstra god følelse å komme hjem igjen da enn når man er hjemme hele tiden, bare den lille lufteturen gjør noe med sjela. Nå har jeg jo sluttet å dra mine ukentlige turer ut på for eksempel rusta. Det er ikke noe jeg må, men jeg har gjort det for å lufte hodet litt. Men så kom jo smitten der den ene uka jeg HELDIGVIS ikke var innom. Det var nok til at jeg sluttet å ta de turene, for jeg tar ikke sjansen.

 

Jeg husker veldig godt for ett år siden på denne tiden da jeg håpet skolen skulle stenge og at vi kunne vært hjemme til dette var over. Alle klarer 14 dager tenkte jeg, for det var det jeg trodde skulle til den gangen for å bli kvitt det. Nå vet jeg ikke helt om vi faktisk blir helt kvitt det noen gang, det gjenstår å se.

 

Slik som smittesituasjonen er nå så lar jeg heller være å fly i butikker. Jeg klarer meg veldig fint uten å gjøre det. Men du vet, det ga meg en følelse av normalitet i den grad det er det med ørten mennesker med munnbind. Det er jo ikke noe normalt ved det for noen av oss, men utrolig bra at det er sånn for tiden. Akkurat nå er jeg så utrolig glad for at det snart er vår, det er veldig godt at tiden fremover ikke er mørketid. Jeg er så lei! Og det er sikkert du også. Men uansett så har jeg det tross alt bra så dette er ment som en tanke og ikke en klage.

Nå ser jeg frem til påske for jeg gleder jeg meg til å pynte litt, få inn litt påskeliljer og litt påskepynt. Det viktigste man gjør er jo å gjøre det så koselig man bare kan slik at dagene er fine uansett. I fjor laget jeg en kategori på bloggen som het coronapåske2020 og ikke visste jeg at jeg nå måtte endre den til coronapåske2020/21. La oss satse på at det stopper der og ikke trenger endring neste år. I påsken i fjor så beiset vi hele verandaen, da var det varmt og godt og det håper jeg virkelig det blir i år også.

 

Hvordan har dette siste året vært for deg egentlig?

 

Gleder meg til vi kan tenke tilbake på denne tiden, snakke om hvordan det virkelig var å være midt i dette. Jeg vet med meg selv at det er lett å si at det går bra nå fordi man tilpasser seg jo til hvordan livet MÅ være. Det er når man kan tenke på dette som noe som har vært man kan tillate seg selv å uttrykke hvordan det egentlig har vært. Både psykisk og fysisk! Det har vært tøffe tider, men det har vært mest av mange gode tider. Jeg har alltid vært glad i å være hjemme, så det har ikke vært mitt største problem og heldigvis så har jeg noen å dele alle dager med. Det skal likevel bli godt å legge dette bak seg etterhvert.

mariposa-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg