Jeg hylte av mitt eget speilbilde

Hva gjør du dersom du våkner av lyder som ikke skal være i huset? Sjekker du det ut eller gjemmer du deg under dyna?

I natt bråvåknet jeg av en skrapelyd som ikke hører hjemme her, ble liggende med hjertebank å høre etter og tenkte at NÅ må jeg vekke Rune! Men han skulle jo opp kl 05 for å dra på jobb så jeg måtte prøve å finne ut av det selv før jeg evt skulle vekke han. Jeg følte at det ble for dumt å dra han opp av senga hvis det viste seg å bare være noe småtteri.

 

Lyden kom og gikk, og jeg prøvde å roe ned hjerte slik at jeg kunne høre etter. Virket som det kom fra naborommet og jeg konkluderte med at det sikkert ikke var noe farlig så jeg lot han sove og snek meg ut av senga. Når jeg kom ut i gangen så hørte jeg et dunk i veggen og snudde meg fort mot soverommet for å komme meg i senga igjen.

 

Stort sett så er det en naturlig forklaring på alt, men er man lettskremt så er man lettskremt.

 

Når jeg snudde meg så skvatt jeg altså så mye at jeg hylte et øyeblikk for jeg så jo tydelig at en person kom mot meg. Hjerte gikk fra 130 til 210 på et sekund før jeg innså at det var eget speilbilde jeg så. Uff, trøtt og med null linser/briller på så var det nok til at jeg ble skikkelig redd (lover ikke godt!) Men måtte le litt midt oppi det hele, er det mulig å bli så skremt av seg selv?

 

Når pulsen hadde roet seg litt gikk jeg inn på badet hvor jeg hørte lyden kom fra. En overblikk over rommet først for å se at det faktisk ikke var noe der før jeg til slutt fant jeg ut at jeg hadde jo satt moppen mot veggen før jeg la meg. Så hadde den vel mistet “taket” og flyttet seg litt etter litt langs veggen og til slutt stoppa den i en ny vegg med et dunk. Skumle greier midt på natta altså!

Ha en god natt

mariposa-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg