Jeg liker det ikke!

Jeg er et vanemenneske og liker ikke når ting jeg er vant med forsvinner. Da sliter jeg med og ta meg sammen å tenke: «Jaja, det går fint» Jeg er ikke så god på å omstille meg sånn med en gang selv om at jeg vet at det går seg til. Først skiftet vi forrige uke fra canal digital til altibox. Det er ikke den store forandringen det, men det er en forandring. Så måtte systemet læres (skikkelig vanskelig!) så måtte vi få det opp å gå på soverommet. Noe som gikk fint i noen dager………..

 

Jeg kan ikke huske sist jeg sovna på et stille soverom uten tv, radio eller noe musikk. Jeg vet ikke helt hva som skjer med meg når det er helt stille rundt meg når jeg skal sove. Jeg liker det ikke og jeg tror det er fordi jeg blir liggende å tenke altfor mye. Det sies at det ikke er bra å legge seg til støy, at hjernen får hvile før man sovner er en bra ting. Jeg kan skjønne greia med det på en måte, men på en annen måte skjønner jeg ikke det i det hele tatt.

 

Jeg kommer aldri til å få sove i denne mørke stillheten

 

For hjernen hviler ikke, den går jo i spinn. Når man legger seg så har man jo virkelig tid til å tenke over alt mulig. Tenke kan jeg vel gjøre på dagtid. Jeg vil heller se på tv og slappe av på den måten, det er jo nesten kun da jeg ser på tv. I går kveld sviktet nettet og tv ville ikke opp å gå. “Jeg visste at det kom til å skje”, jeg var ikke fornøyd. Så vi måtte bare slå av og legge oss, rommet var altfor mørkt og man kunne jo høre en knappenål falle og jeg vurderte å legge meg på sofaen.

 

Her kom jeg ikke til å klare å sovne uansett var det siste jeg tenkte før jeg våknet i dag morges. For joda, jeg sovnet etter bare et par minutter og Rune hadde smilt litt ved siden av meg etter å ha hørt på min klaging om hvor viktig det var med lyd der inne. Og det fikk jeg høre i dag tidlig kan man si og det fortjente jeg. Det går hvis man vil tydeligvis, men uansett så er tv-signalene fikset i dag til min store glede. Kan kanskje inngå et kompromiss om et par kvelder i uka uten tv.  

mariposa-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg