Jeg lover at jeg skal følge mitt eget råd…

Det er veldig mange som føler på press i jula, press til å kjøpe fine gaver og bruke penger de egentlig ikke har. Det er ikke bestandig prisen på gaven som teller, det er ofte tanken bak. Det er kanskje en ting man lærer med tiden, men jeg vet hvordan det er å føle på det presset. Ikke at noen har har presset meg, men jeg følte meg presset av meg selv. Fordi JEG ville gi dyre fine gaver, jeg ville se gleden i øynene på de jeg ga gave til.

Men det jeg opplevde etterhvert var gleden jeg så på gavene som ikke kostet skjorta, men som det var lagt litt tanke bak. Gavene som kommer fra hjerte, gavene som var personlige og fine. Julen koster, men det vet vi jo også hele året. Det er bare det at man tenker ikke ofte på julegaver i januar, det er ikke da man begynner å tenke på neste jul.

Men det er det man burde gjøre og det var det jeg nesten klarte å gjøre i fjor. Jeg kjøpte starten på 10 julegaver i januar, og det var ekstremt deilig å ta ned esken i november. Men jeg gjorde ikke noe mer i løpet av året med disse. men jeg var godt i gang på 10 gaver ihvertfall. Neste år skal jeg legge inn litt mer jobb på det, slik at det ikke bare er starten på gaver, men at de blir ferdige der og da også.For det første så blir det billigere og kanskje kjøpe litt nå og da i 12 måneder, så slipper man å kjøpe seg blakk i desember. Jeg vet at dette er så mye lettere sagt enn gjort, men får man til dette, så er mye gjort med tanke på hvordan det KAN gå med økonomien i desember.

Jeg lover at jeg skal følge mitt eget råd neste år!

Tenk ihvertfall litt over det du også, at det skal egentlig ikke så mye til å glede noen. Litt tanke, litt kjærlighet, litt fantasi og tid en gang i blant hele året og man kommer langt. Da gleder du ikke bare andre, men deg selv også.

Ha en fin dag ❤
gessele-font

Følg meg gjerne på Instagram og Facebook også ❤

 

 

4 kommentarer
    1. Gaver trenger ikke koste all verden for å gjøre noen glad nei..:) Før da vi var yngre og ikke hadde så mye å rutte med skulle det ofte kjøpes over 30 julegaver..til tantebarn og besteforeldre osv.. Nå som vi har “penger nok” er det bare di to gutta og mannen min som skal ha gaver.. Blir som regel penger og ei lita pakke ved siden av til gutta.. Nydelig tankefult bilde av deg <3

      1. Man overtenker gaver egentlig… ja herregud, før var det jo så mange å kjøpe til. Akkurat det er jeg glad for at det ikke er lenger ❤ takk, det var koselig sagt.. ha en fin dag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg