Jeg må gi han en sjanse…i noen timer!

Jeg er ikke så veldig glad i setningen: “Jeg skal gjøre det, bare ikke akkurat nå. Jeg tar det etterpå”. Jeg bruker den selv til tider, men da er det ikke like irriterende som når Rune bruker den. For, når jeg sier det så betyr det at jeg faktisk gjør det etterpå. Når Rune sier det så kan etterpå bety så mangt, det kan faktisk være etterpå, men det kan også være i kveld, i morgen eller innen uka har gått. Kanskje!

 

Det gjelder så klart ikke alt altså, men det er ofte på de tingene som gjør meg litt frustrert det skjer. For eksempel: Hver eneste dag etter middag bruker jeg å shine kjøkkenet, Skyller tallerkene, setter inn i oppvaskmaskinen, vasker bord og benker. Så når han sier, bare gå og gjør det du må få gjort, jeg skal ta kjøkkenet….etterpå! Da må jeg bare gi han sjansen i noen timer.

 

En irritasjon har en enkel løsning hvis man ønsker å finne den. Dette er ikke verdens undergang, men noe må jo irritere meg også me’n!

 

Jeg verken sier eller gjør noe ut av det, ikke før jeg evt kommer inn på kjøkkenet for å drikke litt før natta etter å ha vært opptatt i noen timer. Hvis det da FORTSATT står der og etterpå ikke har kommet ENDA! Da setter jeg i gang, jeg orker ikke å stå opp til middagsrester på benkene. Hører som regel fra sofaen i stua da: “hva er det du gjør, jeg sa jo at jeg skulle ta det”. Biter ordene i meg og sier bare, det går fint, jeg bare tar det jeg. Sier det på en måte at han hører at det er med et smil. (Er egentlig veldig irritert).

 

Dere vet jo hvor mye jeg holder av Rune, dere vet hvor god han er mot meg. Dere vet hvor hjelpsom, snill og handy han er. Men, han kan som alle andre være litt irriterende innimellom og akkurat i går var han virkelig det. (det vet ikke han), men heldigvis går det VELDIG fort over for jeg er ikke en som går og irriterer meg over ting som egentlig er bagateller lenge. So, it’s all good! Nå er det en ny dag og nye muligheter eller no’ sånt. Ha en fin lørdag alle sammen og du, innimellom så lønner det seg å svelge ordene i stedet for å si dem høyt, sånn for fredens skyld!

mariposa-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

6 kommentarer
    1. Det blir litt sånn “velg dine kamper”. Noen ganger er det best å bare gjøre det selv, og la være å si noe. Men selvsagt bør man kunne si fra også om man har en frustrasjon. Men det å utsette kan de fleste gjøre. Jeg kunne kjent meg igjen i begge parter 😉 Ønsker deg en fin dag 🙂 <3

      1. Ja nettopp det jeg gjør å velge mine kamper og jeg velger de fleste bort også forteller jeg om mine frustrasjoner når jeg ikke er frustrert 🙏 Det funker godt 🥰
        En fin dag ønskes deg også

    2. Ja, man må velge sine kamper, som Vestfrøken sier. Noen ganger er det ikke VERDT det. Og om man bare TAR det, så hender det seg at de faktisk reagerer MER og husker det til neste gang… 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg