Jeg prøver ihvertfall…

Det er ikke så veldig rart at mange mennesker blir litt hysteriske når det kommer til bakterier og ukjente kilder til sykdommer. For uansett om det gjelder våre hunder eller oss selv som mennesker så er man redd for å bli rammet av disse ekle sykdommene som i verste fall kan ta liv.

De normale bakteriene vi skal ha i oss får vi i oss uansett om vi er flinke med håndhygiene eller ei. Og noen er nødvendige for oss for at immunforsvaret skal klare å gjøre jobben sin. Men kanskje hvis alle var litt flinkere med håndhygiene, så hadde kanskje ikke bassilusker blitt spredt så fort.

Det er lett å IKKE tenke på at den som hadde butikk trilla før deg kanskje satt i bilen og pella seg i nesa eller klødde seg i rævva før de handlet. Smitte forgår på den enkleste måten, og visste du at veska di er en av de tingene som drar til seg mest? Tenk på alle plassene man plasserer den i løpet av en dag eller to.At vi alle har en antibac liggende i bilen eller stående på badet, så er det ikke over hysterisk å ta litt vare på seg selv og andre. Jeg bruker det i hvert fall med en gang jeg kommer i bilen etter en handlerunde. Og såpevasken tar jeg når jeg kommer hjem. Jeg vil ikke kalle meg selv hysterisk, men jeg vet at håndhygiene kan stoppe en del smitte ihvertfall. Jeg prøver ihvertfall 😊

“Det er bedre å være fore var enn etter snar”
signature-fonts

2 kommentarer
    1. Jeg spriter ikke noe særlig, bare når jeg har vært på sykehjemmet og besøkt mamma. Der er det viktig. Men ellers. Vasker meg vanlig, i de sammenhengene det er påkrevd. Men dette med alle hundene og det greiene. Håper de finner ut noe med det altså, for det er skummelt 😮

      1. Ja, jeg gjør vanligvis det jeg også.. men det er jo så mye rart rundt om nå… Ja det med hundene er skikkelig skummelt. Og jeg håper at de finner ut av det snart <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg