Jeg skulle egentlig ikke fortelle om dette, men……

Jeg forteller jo om så mye annet så hvorfor ikke dette. 

Jeg merket for mange mange år siden at jeg ikke fungerte godt på dagtid. Jeg var trøtt, jeg var utslitt og klarte nesten ikke å holde meg våken en eneste dag. Jeg har store mandler som skulle vært operert ut for lenge siden, men det har aldri blitt gjort. Jeg var hos legen og fortalte at jeg snorket mye, det var jeg blitt fortalt. Legen forklarte at pga de enorme mandlene var grunnen til at jeg snorket.

 

Jaja, mange mennesker snorker og hva kan man gjøre med det? Vel, min kjære partner in crime hadde gang på gang ørepropper i for å få sove stakkar. Men alt blir en vane, så han sov til slutt godt med lydene fra meg. Etterhvert så fant jeg ut at jeg måtte finne ut av hvorfor jeg var så sliten. Jeg kjenner mange som snorker, men ingen virket å være så uopplagt som meg hver eneste dag.

 

“GOD NATT MIN FINE DARTH VADER” , SA RUNE TIL MEG HVER KVELD LENGE!

 

Jeg fikk time hos øre/nese/hals og vi ble enige om at jeg skulle kjøre en søvntest. Den skulle finne ut hvordan jeg egentlig hadde det på natta. Jeg fikk med meg en haug av ledninger og ting jeg skulle feste rundt omkring på meg. Så var det å levere dette så de fikk lese det av. 38 pustestopp i TIMEN var resultatet og hovedgrunnen var visst at når jeg slappet helt av i halsen så tettet mandlene for all luft.

 

Det ble jo så klart anbefalt at de burde fjernes, og siden jeg er så lite tøff når det kommer til slikt så har det bare blitt utsatt og utsatt. Fikk en c-pap maskin med meg hjem og fra første dag jeg begynte med den så har jeg fått et helt nytt liv. Nå har jeg null pustestopp og mandlene får nok kjørt seg hver natt med en storm av luft som tvinger de fra hverandre. Jeg er uthvilt og maska har blitt min aller beste venn hver kveld, jeg tror nesten den inneholder sovemedisin. 

Det viktigste av alt med denne er at livskvaliteten min har økt med 100 % 😊

honey-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🙏❤

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg