Jeg skulle ønske…

Hvis jeg kunne startet om igjen og tatt nye valg for meg selv fra en ung alder, så ville jeg hatt fulgt med bedre på skolen. Tatt en god utdannelse og jeg skulle ønske jeg hørte på rådene mine foreldre ga meg . Det hadde vært så godt om man kunne hatt en voksen tankegang i ung alder. Det er da man skal formes, det er da man skal lære og det er da man har muligheten til å gjøre de beste valgene. Mener ikke at man ikke kan gjøre det når man blir eldre, men jeg tror virkelig det hadde lønt seg den gang. Så jeg ønsker at man kan lære de små så mye man kan av “feilene” man selv gjorde som ung. Jeg er så stolt over at Daniel har tatt til seg den lærdommen jeg ga han, fullført både utdannelse og lærling tiden. I dag driver han et firma og gjør det godt. Det gjør meg så glad😊 Midt i ungdomskole tid så kan det for mange være et slit å tenke på videre skoler, utdannelse og valg. Det var det for Daniel også enkelte dager, men han sto på heldigvis. Og fy søren så mye man har igjen for det når man er ferdig.Så mitt håp for alle er at skolegang og utdannelse blir en prioritering, for det er så verdt det til slutt. Da har man ALLTID noe å falle tilbake på hvis man skulle velge å gjøre noe man ikke er utdannet til 🙏
signature-fonts
 

4 kommentarer
    1. Jeg tok etterhvert lærerutdannelse. Hanglet meg gjennom videregående, fordi alle andre gjorde det.. Heldigvis. Så surret jeg litt et par år. Og så tok jeg lærerutdanning, fordi jeg tenkte det kunne brukes til litt av hvert.. Ikke så gjennomtenkt egentlig. Glad for det i ettertid, men litt tilfeldig, på en måte.Jeg havnet i Alta, pga dårlig karakterer fra videregående, men det var absolutt en erfaring og 3 flotte år på et nytt sted 🙂

    2. Ja tenk å fått de årene tilbake og hatt dagens visdom! Da var det mye jeg skulle endret både på det ene og andre planet. Men man må vel leve livet som det har blitt de årene en har igjen og gjøre det beste ut av dem. Man er kanskje blitt sikrere på hva en ikke vil med årene, så får en seile litt på tilfeldighetene på det andre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg