Jeg tenner et lys for deg

Jeg gleder meg så til desember, til tidlige morgener, der det kun er julelysene på treet som er tent når jeg står opp. Når det første jeg gjør er å tenne på telyset under røkelsen og at huset sakte, men sikkert får en lukt jeg elsker og hvert år gruer meg til å pakke bort. Med gode varme sokker og pysjen på, og forhåpentligvis snø på utsiden. Julen er en fin tid hvor mange er glade og familier er samlet. Juleverksted med barna og baking av mye godt. Jeg føler meg heldig som har dette å se frem til.

Men julen er også en tid til ettertanke, en tid der jeg tenker på alle som ikke gleder seg, alle som kanskje skal ha sin første jul uten noen. Alle som ikke har en familie å reise hjem til og alle som er ensomme. Det er bare så vondt å tenke på at for noen så er julen sorg, en vond tid som de bare håper skal bli ferdig snart. Jeg syns ikke noen skulle vært triste i denne tiden, alle fortjener å ha en fin jul. Men livet er dessverre slik at man kan ikke forhindre det, man kan ikke hjelpe alle og man kan ikke redde alle.

Men jeg skal ihvertfall hver dag i desember tenne et lys for de som ikke har det godt. Og for hver gang jeg tenner det skal jeg sende en god tanke ut til dem. Bli gjerne med på det i desember og tagg posten på bloggen, på instagram eller på facebook med#jegtenneretlysfordeg og del gjerne dette.gessele-font

Følg meg gjerne på Instagram og Facebook også ❤

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg