Jeg tør ikke å gå til legen…

“Uff jeg vil ikke at dette skal skyldes disse dumme cystene nå igjen. Jeg håper så klart ikke det, men har en liten mistanke om at det kan være det som er grunnen til smertene”I det siste så har jeg hatt så vondt i magen tror jeg, jeg sier tror fordi det virker noen ganger som om det er i ryggen også. Men jeg er så redd for at det igjen skal være en endometriose cyste, og jeg har altså så lite lyst å operere igjen. Jeg skjønner jo at jeg MÅ til legen hvis dette fortsetter, men jeg krysser fingrene for at dette er noe muskulært som min forrige fastlege sa om ALT. Satser ihvertfall på at dette er noe som går over snart. Så jeg håper og håper.

Jeg trodde egentlig at jeg var litt ferdig med disse smertene her etter forrige operasjon. Har skrevet litt om dette jeg har HER. Men det er vel en grunn til at endometriose er en kronisk sykdom. Blæh, liker den ikke. Det er jo langt i fra sikkert at det er det nå, men det hadde jo ikke vært så rart. Jeg har egentlig bare lyst å legge meg på sofaen fordi det er ikke like vondt da, men livet kaller og sofaen får vente. Nå skal jeg lage middag, ta en ibux og syns litt synd på meg selv.

Kryss litt fingre for at dette går over….jeg tror jeg trenger det <3
gessele-font
Følg meg gjerne på Instagram og Facebook også ❤

 

 

2 kommentarer
    1. Jeg har også endometriose og fikk operert bort eggstokk m cyste i begynnelsen av september. Alt så forsåvidt fint ut etter operasjon, Rett etterpå gikk min fantastiske fatlege ut i permisjon og det kom en mannlig vikar,som jeg har gruet meg veldig til å oppsøke. i dag måtte jeg. I helgen begynte jeg plutselig å tisse blod og sinnsyke smerter. ( Har i gjenn en eggstokk og livmor ) Bare to uker siden mens. Han tok alle mulige tester og fant ikke noe spes. Ble dermed henvist tilbake til gyn på sykehuset Det som der i mot er veldig interessant var at legen var opprinnelig fra india og hadde utdannelse fra england . han sa at det dessverre var lite kunnskap om endometriose og adenomyose blandt norske leger generelt, men at de med mest kompetanse ar på ullevåll . Han lovte å følge meg godt opp videre og eventuelt henvise meg dit, om det ble behov . Både forstoppelse og diare er velkjente problemer for endopassienter ,og forstoppelsessmertene kan i blandt kjennes ut som om du blir revet opp innvendig. Lykke til Lene og god bedring.

      1. Ja vet alt om de smertene der, jeg har operert bort alt bortsett fra en eggstokk (skjønte ikke helt hvorfor den skulle stå igjen). Ble operert på Ullevål, der har de jo spesialister på endometriose. Håper du får kommet dit. Det de ikke fikk gjort i Tønsberg utførte de der. Uff, håper inderlig det kommer seg for deg, for det der er så UBESKRIVELIG vondt. Og passer veldig dårlig nå før jul, ikke sant. Jeg håper at mine smerter avtar og at det bare er noe som forsvinner. Jeg vil ikke operere igjen, det er så lite moro. Masse god bedring Anette <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg