Kan ikke gjøre annet enn å skylde på seg selv!

Så var helgen over og vi starter mandags morgen i minus, fytti rakker’n det er kaldt ute da. Men det er vel helt normalt etter årstiden å bedømme så noe sjarm er det med det også. Vi har heldigvis hatt været på vår side denne helgen så det har vært null problem å arbeide ute.

 

Hvorfor ikke gjøre det som gir glede og god lukt i huset

 

Jeg driver og vurderer om det er helt ok å begynne med røkelse, det er et høydepunkt hver eneste 1 desember. Men siden det stort sett bare er Rune og meg her og vi liker det så tror jeg at jeg skal kjøre på. Gleder meg sykt, må bare finne frem stativet (hmm hvor er det? Et gjentagende spørsmål hvert år)!
Denne helgen har det vært fullt kjør og tiden har flydd. Jeg fortalte jo at jeg skulle begynne med denne spileveggen bak tv’en. Det var virkelig en større jobb enn jeg hadde regnet med, men så lenge man har øya på premien så var det bare å stå på. Pussingen, omg det tok så lang tid og var litt slitsomt faktisk. Vi valgte å bruke lekter 48x23mm til dette på denne veggen fordi vi ikke måtte ta hensyn til at det ville bygge ut litt fra veggen.

 

No pain, no gain!

 

Vi skal jo sette opp en garderobevegg nede også, der kommer vi til å gå for sløyfe som er 36x11mm. Det er greit at det veggen ikke bygger ut i rommet. Men først må den oppe bli ferdig. All den pussingen har gjort slik at jeg i dag ikke kan løfte armen høyere enn skuldra, og det verste av alt er at jeg må pusse tre spiler til i dag. Men 30 spiler er allerede ferdig så da er 3 stk ingen på en måte.

 

Osmo Dekorvoks er en transparent og matt overflatebehandling for treprodukter, inneholder det beste naturen kan tilby av oljer og vokser i ett produkt. Produktet gir en overflate som er smuss og vannavvisende, slitesterk. Jeg kjøpte min hos Øya interiør og håndverk i fargen Leire 3116.

 

Jeg er jo en type som helst vil ha ting ferdig med en gang, Rune er litt mer avbalansert der og kanskje litt mer rolig, han klarer å tenke at vi tar resten i morgen. Og i går så tenkte jeg at siden han må hjelpe meg å få opp disse på veggen, så får han styre når de skal opp. Det var hardt å tenke det, men jeg måtte bare.

 

Elsker å se resultater på arbeid man utfører

 

Han leverte barna, så kom han hjem med øya på premien han også og klar til montering. Tror ikke jeg har vært så glad og klar på lenge. Men det var så koselig jobb, jeg pumpet ut lim på en og en og han monterte. Og det blir så fint og se bort ifra laseren, den flytta jeg bare på så streken er ikke rett på bilde.Måtte jo sette opp et lite lys i et forsøk på å gjøre det litt koselig. I dag så skal vi gjøre dette ferdig, og det skal bli godt å få litt orden i stua igjen, for nå er det kaos. Denne uken håper jeg det skjer store ting nede og at vi kan begynne å se en slutt på det kapittelet. Apropos det, så MÅ vi få ryddet ute for nå er det virkelig på tide. Jeg angrer nå på at det ikke er tatt tak i skikkelig før når temperaturen gjorde det enklere.

 

Kan ikke gjøre annet enn å skylde på seg selv!

 

Vi får bare slenge alt på hengeren og få kjørt det på grinda, det kan ikke ligge lenger. Det er sånn at jeg føler at folk som går forbi tenker, for noen rotete mennesker. (Jeg kunne tenkt det selv faktisk). Og tenker noen sånn, så har de helt rett. For det er møbler, lamper og gud veit hva som ligger i gårdsplassen. Ikke bra! Alt til sin tid, og jeg tror den tiden har kommet nå.

Ha en strålende start på ny uke og vask de henda, vask vask de henda!

anjellie-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

 

2 kommentarer
    1. Fint bilde av deg med flott blikk i kamera.. <3 Litt rot under oppussing må det jo bli..ikke så hyggelig mens det står på..men deilig ettrpå 🙂 Røkelse er så deilig lukt..bare å starte når en selv føler for det … Ha en fin dag videre <3

      1. Takk så mye for det ❤️ Ja man må regne med det, så får det bli tatt når man er ferdig 🙂 ja jeg tror jammen meg jeg skal starte hehe, det er så kos 🙂 ha en fin dag videre du også 🙏🙏

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg