La oss unne istedenfor å misunne

 

Jeg har alltid unt andre suksess, men jeg må innrømme at jeg har kjent på misunnelse i mitt liv også. Den gode typen av misunnelse kaller jeg det, der jeg skulle ønske det var meg, men genuint gleder jeg meg på andres vegne. Men så har man den onde misunnelsen, da man smiler til en person, gratulerer med fremgangen, seieren eller hva det måtte være for så å tenke “Jævla dritt, dette fortjente du ikke”! Det smaker ganske vondt å være skikkelig misunnelig, men det smaker vel enda verre å være ekstremt sjalu.

 

La oss unne istedenfor å misunne

 

Å heie på sine kollegaer, enten det er på jobb eller på bloggplattformen, venner eller andre skal være en lett sak å gjøre. Si det høyt, si det med mening og vær stolt over å rose andre med deres fremgang uansett hva det gjelder. Det føles faktisk utrolig godt når man kan klappe noen på skuldra å si godt gjort, dette fortjener du. Å være bitter, sur og sint for at det ikke gjaldt deg gir deg ingenting, men ha tålmodighet, jobb mot målet så skjer det ting for andre også. Andres fremgang betyr ikke slutten for deg, det betyr at du bare må jobbe videre. Vær glad for at andre lykkes, det betyr nemlig at det går an om du vil.

Ha en strålende fredag og takk til dere som fremsnakker rett fra hjerte ❤

mariposa-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🤞

 

13 kommentarer
    1. Så enig, men egentlig er vi heldige som har evnen til å unne andre alt godt. Og mene det. For tror det også kan være snakk om egenskaper en er født med. For tror det å misunne er vondt, som i sjalusi. Jeg føler jeg er heldig med at jeg kan oppriktig glede meg på andres vegne. Men uansett bør en bestrebe seg, for det er en sjøl som sitter igjen med gode følelser når en er glad for det gode som skjer andre. Ha, ha, ble litt innfløkt kommentar… Ha en nydelig dag 🙂 <3.

    2. Fint innlegg..<3 Som deg unner jeg andre å gjøre det bra..er nok fordi jeg har et godt selvbilde, som har vært med meg siden jeg var barn..Og jeg har i grunnen aldri vært opptatt av "penger og prestisje"..men syns selvsagt det er gøy når det er noe jeg syns jeg får til på en bra måte… God helg <3 Vakre blomster forresten..

    3. Det er så sant!
      Selvsagt hender det at en opplever urettferdighet og/eller blir forbigått, men dette er jo uansett ikke grunn for å ‘angripe’ vedkommende!
      En annen ting som er verdt å merke seg, er at det å være kul mot andre, brått slår tilbake på deg selv. – Bare se min plassering på listen i dag.. – Den er ikke min alene, for å si det sånn 😉

      1. Ja det hender så klart 🙂 Jeg syns bare det er SÅ fint å framsnakke og som du sier så er det å være kul mot andre det man skal være. ♥️☀️ Du fortjente den plasseringen og jeg håper og ønsker at du forblir der. Velfortjent ♥️♥️

    4. Vi må være flinkere å heie på.alle som gjør en god gjerning. La det inspirere oss. Men for de som ødelegger andre…jeg heier ikke på.dem.
      Fint innlegg 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg