Litt godt for meg, men trist for utrolig mange

Det er mange år siden jeg gledet meg til 17.mai, den dagen har alltid vært mindre god for meg etter at jeg fikk angst. 17.mai er ingen gledes dag for noen med sosial angst faktisk. Det er jo vanligvis ikke mulig å komme seg frem noen plass, men slik er det jo på en festdag der de fleste koser seg så mye. Selv om at min redsel for slikt har bedret seg mye med årene så er denne dagen fortsatt veldig vanskelig og hvis jeg ikke MÅ noen plass, så er jeg helst hjemme.

 

I år så blir dagen annerledes for mange og jeg syns det er utrolig leit for alle barn som hvert år gleder seg til barnetog, tivoli og feiring med hele familien og venner. Men det er “heldigvis” slik for alle og alle må finne litt alternative måter å feire på. Jeg for min del er veldig avslappet og føler meg for første gang på lenge veldig rolig dagen før dagen. Det er ikke noe stress inni meg, jeg må ikke presse meg til å prøve å bli med til byen. I år er det ingen barnetog jeg BURDE vært å sett på og det er litt godt på en måte. Litt godt for meg, men trist for utrolig mange.

 

Når vi synger “Ja vi elsker dette landet»” skal vi huske på at vi også synger om hverandre. For det er vi som utgjør landet ❤ // Kong Harald

 

Jeg syns så klart det hadde vært bedre at jeg måtte stresse og jobbe litt med meg selv denne dagen enn at hele Norge ikke får feiret. Jeg skulle ønske at corona’n ikke satte en begrensning for denne spesielle dagen, det er tross alt vårt lands nasjonaldag. Jeg håper at dette blir den første og siste gangen vi behøver å oppleve en slik krise i landet vårt igjen. Men vi er tross alt heldige som ikke er et av de hardest rammede landene av dette. Nettopp fordi Norge har gjort rett og vi har vært flinke og fortsetter å være det.

 

Når det er sagt så håper jeg at dagen blir fin for alle og at den blir feiret så godt det lar seg gjøre. Vi skal lage lunsj med koldtbord, flagg og 17.mai blomster. Vi skal kose oss masse sammen med familie. Håper at dere som leser dette også får en fin dag. Nyt dagen, heis flagget og vært litt stolt av dere selv for dugnaden vi har gjort og gjør for hele vårt land. Hipp hipp hurra  🎉

honey-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🙏❤

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg