Livets nedturer…

Hvordan skal man ta tak i det? Hvordan skal man løse et problem? Hva skal man gjøre? Mitt motto er at det ordner seg til slutt, og det er fordi det FAKTISK ordner seg til slutt på en eller annen måte. Men det er viktig at man finner rota til de problemene du faktisk sliter med. Hjelper ikke å syns synd på seg selv, eller grave seg ned under dyna. Man må opp og grave etter løsninger istedet. Jeg vet det er lett å si, men jeg snakker av erfaring. Jeg har hatt nedturer der jeg har følt at det kommer ikke til å ordne seg. Og ikke noe er verre enn den følelsen. 😥

Men noen tips fra meg på hvordan man kan komme i gang eller ihvertfall prøve er:

  • Innrøm for deg selv hvorfor problemet er der, det er viktig.
  • Ta små steg. Forandring i tankemønsteret er lurt. Feks : Jeg vet jeg ikke kommer til å klare å gjøre det, tenk heller, jeg skal prøve og heller gi opp HVIS jeg ikke klarer det. Du kan bli overrasket over hva du faktisk får til. Prøve og feile, er bedre enn å ikke prøve i det hele tatt.
  • Øv deg på det du vil, men ikke får til.. øvelse gjør mester.
  • Skriv ned de positive tingene ved deg selv, ikke de negative.
  • Ikke la problemene styre deg, styr dem i stedet.
  • Gjør noe koselig, noe du liker å gjøre på en dårlig dag.
  • Svøm i stedet for å synke. 🙏

Jeg har også hatt nedturer der jeg har klart å tenke at dette ordner seg, da var ALT så mye lettere å takle. Jeg syns nemlig det er leit å se hvor mange som faktisk ikke har det bra i hverdagen. Syns nesten det blir bare fler og fler som skriver om hvor lite bra de har det. Trist rett og slett. Jeg har skrevet om dette før her, og jeg kommer sikkert til å skrive om det igjen. For mitt ønske er at alle skal ha det så bra de kan ha det. Jeg har lært meg å tenke litt annerledes, det har såååå mye å si… Tankegangen kan forandre mye, tenk over det ❤

-Lene- 🌷

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg