Man kan jo ikke tenke slik heller…

Hvert eneste år så tenker jeg over hva jeg kan forbedre ved meg selv og ting jeg gjør neste år. En slags indre liste med nyttårsforsett. For jeg setter egentlig ikke opp noen liste ved nyttår, for de blir aldri holdt likevel. Men tanken er der, tanken på forbedringer. Hva kan jeg gjøre for at jeg skal være fornøyd med det jeg utfører i året som kommer. Hva kan jeg gjøre for at de rundt meg har det bra eller bedre, hva kan jeg gjøre for at mitt forhold med Rune fortsetter i gode baner. Og hva kan jeg gjøre for at mine venner og familie skal få et nytt godt år.

Jeg leste en setning i en artikkel i går, husker ikke helt hvor. Det sto: “Vis det når de lever for når personen er borte, da er det for sent”. Jeg tenkte med en gang, JA.. jeg kunne ikke vært mer enig. Men etter en stund så tenkte jeg: “skal man liksom overøse alle man er glad i med gode ord, blomster og besøk hver eneste dag fordi plutselig en dag kan det være for seint”. Nei, det går jo ikke.. For man kan ikke tenke slik heller, men en ting man kan gjøre er å ikke utsette noe man har lyst å si til en person, eller noe man vil gjøre med eller for en person.

Jeg skal fortsette å være meg, på godt og vondt. Jeg skal fortsette å gi den kjærligheten jeg gir, og jeg skal fortsette å beholde den gode tonen jeg har i mitt forhold. Det er jo slike ting jeg kan gjøre, for jeg har det bra som jeg har det. Det eneste er noen små justeringer jeg har bestemt meg for å gjøre. Som å dra litt oftere på besøk, for akkurat det vet jeg at jeg kan gjøre bedre. Og som i ALLE år før dette, så har jeg den klassiske setningen: “Etter nyttår skal jeg spise sunt”. Dette året mener jeg det, og har fått med meg Rune på det…….. IGJEN!!! 🙏🤞

Det viktigste vi kan gjøre for oss selv og for andre er å være gode med hverandre, ta vare på hverandre og stille opp både når det trengs og når man føler for det. Å vite at man er elsket av sine er den største gaven og den største gleden man har. Det samme er det å vite at man har noen å elske, være glad i og bry seg om.

wood-xmas-font
Følg meg gjerne på Instagram og Facebook også ❤

 

 

2 kommentarer
    1. Jeg har begynt litt, og gjort det en stund, men jeg mener jeg kan bli enda flinkere til å si til folk at jeg bryr meg om dem, gi dem komplimenter når jeg mener noe, fortelle hvor glad jeg er i dem. Jeg fikk en vekker da mamma døde, og har blitt flinkere allerede, men jeg skal jobbe med å ikke glemme det. Og man kan godt si det hver dag 🙂 På en uklissete måte 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg