Man lærer seg å leve med det som kommer vår vei

Jeg syns det er rart, men fint at jeg er så rolig som jeg er i forhold til corona, jeg som egentlig var hysterisk ang dette. Nå er det veldig mye smitte rundt omkring, men jeg tenker ikke så innmari mye på det. Det kan være at de har blitt veldig flinke til å lokalisere utbruddene og at det nesten ikke er smittede her jeg bor. Det er veldig godt å slippe å gå å tenke på det hver eneste dag, det var skikkelig slitsomt faktisk.

 

Jeg var skikkelig redd for at dette skulle få min angst til å blomstre for fullt igjen, men jeg tror jeg har klart å holde det i sjakk. Det er ikke bare bare å være redd for dette, det isolerte meg en periode. Jeg torde ikke å gå på butikken engang, jeg ville ikke ha noe besøk og jeg dro heller ikke til noen. Jeg er så takknemlig for måten de rundt meg taklet det, for det nyttet ikke å snakke fornuft til meg ang dette.

 

Krysser fingrene for at de får til en vaksine så snart som mulig så vi alle kan få en helt normal hverdag igjen. Slik at alle som elsker å reise kan reise igjen og slik at de som frykter dette ikke behøver å gjøre det lenger. Jeg er kanskje litt mer skeptisk til ting ang dette enn alle mine rundt meg er, men det er bare sånn det er og jeg kan ikke noe for det dessverre. Jeg går i hvert fall ikke daglig med hjertebank lenger og DET er jeg så glad for.

 

Jeg så for meg at vi egentlig kom til å være hjemme og ikke se noen folk i lang lang tid fremover da det satte i gang som verst med nedstengningen. Vi var jo vel og merke det, men jeg trodde det skulle fortsette mye lengre. Det er rart hvordan ting lett blir til vaner og hvordan man tar vare på seg selv når man er i en slik situasjon. Å sprite hender har blitt en vane, holde seg med god avstand til andre på butikker er en del av livet blitt føles det som.

 

Når jeg skal til byen så drar jeg ikke i de tider jeg vet at det er stappa med folk, men kanskje på slutten av dagen eller tidlig på dagen. Jeg har ingen problemer heldigvis med å si at jeg er redd for dette og jeg er redd for det av flere grunner. Jeg vil ikke bli smittet slik at jeg ikke kan være sammen med venner og familie, jeg er redd for å ikke vite at jeg er smittet og smitte andre videre. Og jeg er så klart redd for å bli smittet og syk selv.

Man lærer seg å leve med det som kommer vår vei

honey-script-font

Min Instagram HER og min Facebook side HER, følg meg gjerne 🙏

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg